3100
Sök

TA Technix coilovers till passat

23 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
#1
hej! har en liten fundering på om det är någon som vet vart man kan få tag på ta technix coilovers till passat här i sverige... vill helst inte beställa från utlandet då börsen inte tillåter det wink tack på förhand!

47 Inlägg
18 januari 2012
#2
kan fixa ett par till dej från tyskland biligt köpte till golf iv via den personen:)


23 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
#4
De vore väldigt schysst spelling! Är du snäll och kollar upp pris osv är du gullig? smile

47 Inlägg
18 januari 2012
#5
skrev te han nu, mina kostade 2500kr med frakt och allt samma märke;) dock motera ja aldrig dom:P


fälg fantast
1 086 Inlägg
18 januari 2012
#6
gå in på vwgolf.se, säljtrådarna , säljer för 2400 kr inkl frakt

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
18 januari 2012
#7
om du är ute efter väghållning hoppa alla dom där billiga coilsen bättre med ett paket med sänkningsfjädrar och dämpare i samma prisklass

var riktigt missnöjd med mina coils som jag hade på min mk2:a blev så hård att bilen inte kunde greppa längre =/

Kör fort så hinner inget hända...

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 januari 2012
#8
Förvisso har jag en äldre Passat än din (bilder finns på min sida)...Men det sitter iaf TA-Technix "coilovers" på den, upphissade så högt det bara går. Kan säga så här: Om man gillar "stenhårda" dämpare/fjädrar då är TA-Technix rätt val. Min bil är verkligen hård/stum, lite väl om jag ska va ärlig. Hade jag vetat om att TA-Technix till Passat 35i var så här hårda hade jag nog köpt nåt annat. Har bara rullat ca 300 mil med de än men de har inte mjuknat, det minsta...Du hittar TA-Technix billigt på ebay.de.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

23 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
#9
nu är det så att jag inte är ute efter någon brutal väghållning, utan ett schysstare stuk på bilen smile och tror ändå att billigare coils ger bättre väghållning än original smile tack för svar alla!

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
19 januari 2012
#10
dawwe skrev:
Förvisso har jag en äldre Passat än din (bilder finns på min sida)...Men det sitter iaf TA-Technix "coilovers" på den, upphissade så högt det bara går. Kan säga så här: Om man gillar "stenhårda" dämpare/fjädrar då är TA-Technix rätt val. Min bil är verkligen hård/stum, lite väl om jag ska va ärlig. Hade jag vetat om att TA-Technix till Passat 35i var så här hårda hade jag nog köpt nåt annat. Har bara rullat ca 300 mil med de än men de har inte mjuknat, det minsta...Du hittar TA-Technix billigt på ebay.de.

ungefär min tanke om racelanden jag hade på min golf2:a oxå

vart faktist rejält dålig väghållning i min
den fick en tendens att hoppa när man pressade den i kurvor så pass att man kände att man inte var långt ifrån att tappa kontrollen

något jag aldrig upplevde med 60/40satsen från ge motorsport som jag hade innan
där sa min hjärna ifrån långt innan greppet försvann

dessutom kunde man hålla 50 över en järnvägsövergång utan problem gör man det med billiga coils så slår man ihjäl sig i bilen smile

Kör fort så hinner inget hända...

23 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
#11
man kan ju sakta ner också om man vet att de brakar loss ordentligt vid "högre" hastigheter wink

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
19 januari 2012
#12
Nyhlen skrev:
man kan ju sakta ner också om man vet att de brakar loss ordentligt vid "högre" hastigheter wink

ähh..skrotet är tillför att användas smile
och ibland har man inte heller möjligheterna att sakta ner och ibland är det högst olämpligt..tex vid blåblink i backspegeln ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 januari 2012
#13
Precis som Growe skriver så kunde jag köra över "mini-fartgupp" i typ 50-70 med de gamla dämparna, de svalde hindret fint o man "flöt" över. Att försöka sig på samma sak med TA-Technix skulle resultera i en rejäl "smäll" i bästa fall, i värsta fall en spräckt vindruta eller varför inte en skadad fälg? De ÄR verkligen stenhårda. MEN jag är ändå hyffsat nöjd, bilen "ser" bra ut, väghållningen verkar vara OK på fina vägar, även om de kan knäppa en del från fjädrarna när man vrider mycket på ratten...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

23 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
#14
de ska ju va stötigt wink ja mitt mål är ju att  få gött stuk på bilen, spelar inte så stor roll om det är stötigt osv... men gött att höra vad folk tycker och tänker om TA- Technix wink

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
21 januari 2012
#15
Nyhlen skrev:
de ska ju va stötigt wink ja mitt mål är ju att  få gött stuk på bilen, spelar inte så stor roll om det är stötigt osv... men gött att höra vad folk tycker och tänker om TA- Technix wink

fast det är skillnad på stötigt och korkat stötigt..väghållningen blir så jävla kass
största problemet är att framänden börjar hoppa när man pressar det minsta

har aldrig upplevt det tidigare förens jag montera raceland dämpare på min golf
den blev rent sagt livsfarlig
så gillar man att plåga på lite på kurviga vägar är det fel väg att gå smile
det är njurbältesvarning när man har lite lägre profil på däcken

Kör fort så hinner inget hända...

83 Inlägg
21 januari 2012
#16
Jag har Ta Technix på min passat och tycker att dom funkar bra. Visst lite stötigt är det men att det skulle vara livsfarligt är bara överdrivet! Hittade mina på blocket så kika där.


Sök