3732
Sök

Volvo 740 16V -88 ska trimmas lite.

32 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
#1
Som rubriken säger, och undrar om 2,5 racekat och resten 2,5 sen 3 tums slutrör, sportluftfilter.
Och va det finns för boxar och andra saker som funkar bra och var man kan köpa det, och var man kan få tag på en hygglig racekatt till en hyggligt pris.
Tacksam för alla svar smile

1 798 Inlägg
21 januari 2012
#2
Inte för o va negativ men på en sån bil är de rätt bortkastade pengar då den bara kommer låta mer men just inte gå bättre. Ska de trimmas relativt lätt ska de va turbo

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

766 Inlägg
21 januari 2012
#3
Börja me extraktor och värre kammar och porta avgas sidan i toppen så kanske du kan få 20hk till på hjulen kommer väll drygt 20.000

32 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
#4
Visst, har du någe förslagpå kammar då? smile

906 Inlägg
22 januari 2012
#5
Folkraceshoppen.se säljer trimkammar till b234 för 2000:- plus att du måste skicka dina gamla kammar till dem

=)

3 292 Inlägg
23 januari 2012
#6
Skulle satsa på en av dom tidigare T5 motorerna med 225hästar orginal jag.. mycket bättre utgångsläge och lätt att hitta delar till att bygga om osv osv.. M90 låda har inte bästa rykte med passar bolt on på T5 motorn samt dom flesta andra delarna du behöver hittar du i Volvo 960 med rak 6:a... bättre att lägga pengarna på ett sånt bygge.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

906 Inlägg
23 januari 2012
#7
Tror han verkligen kände vilka bra tips han får på 16v trim med att få ett svar att byta till t5a:)"bara sådär ju"smile

=)

3 292 Inlägg
23 januari 2012
#8
740Fors skrev:
Tror han verkligen kände vilka bra tips han får på 16v trim med att få ett svar att byta till t5a:)"bara sådär ju"smile

Hahaha.. precis vad jag åxå hade i tankarna.. rätt så off topic.. men jag anser att det är bättre att lägga pengarna på en T5 motor.. lol

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **


Sök