3443
Sök

Volvo 740 -88 backljussladd

462 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
Kom på att jag inte kopplade in backljuskontakten på växellådan när jag bytte den och nu har jag glömt bort vilken sladd som ska dit. Hittar bara en 10cm lång sladd som går ut under bilen vid växelspaken och slutar med ett stift. Denna räcker inte till kontakten på växellådan men kan den vara så att det ska gå sladdar från den till kontakten? Vill inte testa utan att fråga om det kan kortsluta något annat som det skulle vara fel tongue
Senast redigerat av grillchips (28 januari 2012)

462 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
Problemet löst! tongue
Sååå tråden kan ju låsas eller tas bort eller något
Senast redigerat av grillchips (29 januari 2012)

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
29 januari 2012
missade du att kontakten satt på spakstället? smile

Kör fort så hinner inget hända...

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
29 januari 2012
men anton -.- xD

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

462 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
Dixieman skrev:
men anton -.- xD

Tyst nu wink
Growe skrev:

Problemet var att det fanns en liten sladd som hängde vid spakstället, men eftersom att den var alldeles för kort så trodde så var vi inte säkra på att det var den och vi ville inte riskera att kortsluta något. Men det var den och förmodligen så har resten av sladden flugit bort av någon anledning. Men nu har vi fölängt sladden smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
29 januari 2012
grillchips skrev:
Dixieman skrev:
men anton -.- xD

Tyst nu wink
Growe skrev:

Problemet var att det fanns en liten sladd som hängde vid spakstället, men eftersom att den var alldeles för kort så trodde så var vi inte säkra på att det var den och vi ville inte riskera att kortsluta något. Men det var den och förmodligen så har resten av sladden flugit bort av någon anledning. Men nu har vi fölängt sladden smile

bakljus är överskattat smile iof fungerar det t.o.m på min skrot40 fast jag har m90
men det är lite onödigt

Kör fort så hinner inget hända...

462 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
Growe skrev:
grillchips skrev:
Dixieman skrev:
men anton -.- xD

Tyst nu wink
Growe skrev:

bakljus är överskattat smile iof fungerar det t.o.m på min skrot40 fast jag har m90
men det är lite onödigt

Det fungerade, glömde bara koppla in det när jag bytte lådan wink Men nu kan iallafall inte besiktningen klaga på det imorgon smile

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
29 januari 2012
grillchips skrev:
Det fungerade, glömde bara koppla in det när jag bytte lådan wink Men nu kan iallafall inte besiktningen klaga på det imorgon smile

åfan lycka till! Glöm inte å smsa hur de gick big_smile

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

7 Inlägg
30 januari 2012
backljus är ingenting som besiktningen kollar på...

462 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
fury1968 skrev:
backljus är ingenting som besiktningen kollar på...

Nepp det kollade dom inte på (men det visste inte jag smile ) Men nu är den ändå inkopplad

Sök