3572
Sök

Rost

7 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
vilket är det bästa sättet att ta bort rostfläckar?
när ska man helst behandla rost? under våren, sommarn
eller under hösten, vintern?

937 Inlägg
19 januari 2012
nell skrev:

1, blästra
2, sommaren?

Old school JDM
176 Inlägg
19 januari 2012
Kalasgasarn skrev:
nell skrev:

1, blästra
2, sommaren?

Bästa är väl att byta ut mot ny plåt? Eller...? tongue

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı

937 Inlägg
19 januari 2012
ME_Racing skrev:
Kalasgasarn skrev:
nell skrev:

1, blästra
2, sommaren?

ja det är det ju smile men om man inte orka eller har ingen vetskap inom svets och det så äre blästra ett bra allternativ så länge det inte är hål i plåten smile

135 Inlägg
19 januari 2012
ME_Racing skrev:
Kalasgasarn skrev:
nell skrev:

1, blästra
2, sommaren?

rostfläckar, så blir bara massa extra jobb med att lägga i ny metall

Blästra bort allt bara och lägg på ny lack

varför är alla så dryga?

Old school JDM
176 Inlägg
19 januari 2012
^ Jo, men nu var det ju BÄSTA SÄTTET... Och det är ju att byta plåten så slipper man att det kommer fram efter ett tag igen. tongue

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı

Lowlife
809 Inlägg
19 januari 2012
antingen blästra, eller ta sånt medel Rostremover.. har aldrig testat det dock men hört det ska vara bra!.. smile
är det genomgående rost måste du byta ut plåten.. lycka till !

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
19 januari 2012
ConXraid skrev:
antingen blästra, eller ta sånt medel Rostremover.. har aldrig testat det dock men hört det ska vara bra!.. smile
är det genomgående rost måste du byta ut plåten.. lycka till !

beror såklart på hur mycket du har ... lite grann kan de räcka med att slipa, lite mer så kanske du får blästra ( akta så inte plåten slår sig ) är det mycket så är det absolut bästa att byta ut plåten ... tänk på värmen när du svetsar så det inte slår sig 

har sett några skräck exempel på idioter som svetsat för varmt så att de slagit sig som satan och sen spacklat upp de ^^ tänk även på att spackel suger vatten så på med rostskydd innan du spacklar

1 168 Inlägg
19 januari 2012
ME_Racing skrev:
^ Jo, men nu var det ju BÄSTA SÄTTET... Och det är ju att byta plåten så slipper man att det kommer fram efter ett tag igen. tongue

Rostfläckar = defineras för mig som ytrost, typ i skärmkanter och nederdel på dörrar.

Ny plåt, varför? Kan lova att du kommer få mer rost när du sätter i ny plåt istället för blästra bort rosten.

Om du blästrar _bort_ rosten, då finns den inte kvar. eller?
TS; Slipa bort rosten tills det är rent, blästra i porerna som rosten har åstakommit (är nämligen rost i dom, om du inte har slipat bort dom)

Spelar väl ingen roll, eller ska du göra det ute? Isåfall Sommaren.

937 Inlägg
19 januari 2012
jimmzzan skrev:
ME_Racing skrev:

Rostfläckar = defineras för mig som ytrost, typ i skärmkanter och nederdel på dörrar.

Ny plåt, varför? Kan lova att du kommer få mer rost när du sätter i ny plåt istället för blästra bort rosten.

TS; Slipa bort rosten tills det är rent, blästra i porerna som rosten har åstakommit (är nämligen rost i dom, om du inte har slipat bort dom)

hehe tycker om jag ska vara upprikig så är det rätt korkade frågor x)

1 168 Inlägg
19 januari 2012
Kalasgasarn skrev:
jimmzzan skrev:
ME_Racing skrev:

Vad menar du?

937 Inlägg
19 januari 2012
jimmzzan skrev:
Kalasgasarn skrev:
jimmzzan skrev:

Vad menar du?

ja vilket sätt som är bäst och villken årstid, fick en känsla av att du tyckte det va ganska så uppenbart precis som jag smile

1 168 Inlägg
19 januari 2012
Kalasgasarn skrev:
jimmzzan skrev:
Kalasgasarn skrev:

Vad menar du?

ja vilket sätt som är bäst och villken årstid, fick en känsla av att du tyckte det va ganska så uppenbart precis som jag smile

Haha jaha. Nja, lite uppenbart vilken årstid iaf. wink

7 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
tack för råden, ni som tog de på allvar. har min första bil och vill veta hur ja kan ta hand om henne på bästa sätt så. vad är blästra för något?

135 Inlägg
19 januari 2012
nell skrev:
tack för råden, ni som tog de på allvar. har min första bil och vill veta hur ja kan ta hand om henne på bästa sätt så. vad är blästra för något?

Det är inte lätt att vara ny ibland, men låt dig inte påverkas av vissa här inne smile

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%A4string_(reng%C3%B6ring)

varför är alla så dryga?

267 Inlägg
31 januari 2012
nell

blästra är när du har sand i en behållare( finns olika typer  av sand till olika saker) genom en kompressor får du tryck i beållaren(bläster klocka) och sanden sprutas ut genom slangen, som du blästrar bort all färg, rost osv

rostskyddsmålare

1 534 Inlägg
31 januari 2012
germ424 skrev:
nell

blästra är när du har sand i en behållare( finns olika typer  av sand till olika saker) genom en kompressor får du tryck i beållaren(bläster klocka) och sanden sprutas ut genom slangen, som du blästrar bort all färg, rost osv

behöver inte bara vara sand man blästrar med, ämen som glas är vanliga med wink just saying

937 Inlägg
31 januari 2012
aluminion, vatten, finns massa saker smile

8 883 Inlägg
31 januari 2012
Låser och ber dig återkomma med en informativt och beskrivande rubrik.
3§ Rubriksanvisningar
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök