1875
Sök

19 tum 8,5bred nån som har bild?

Fri fart för ett fritt folk!
14 137 Inlägg
29 januari 2012
dawwe skrev:
big_smile Skrotet får stå för dig o dina bilar *haha*. Nä skämt åsido, som ägare av två rätt olika bilmärken så tycker vi nog väldigt olika om hur bilen skall användas osv. Jag tycker att bilen "alltid" skall vara så ren o fin som möjligt, men det betyder inte att jag inte kan strunta i att tvätta bilen på flera år (vilket har hänt*haha*). Skulle aldrig falla mig in o sladda o gasa på grusväg med någon av mina nuvarande bilar, de är lite för fina för det. Skillnad om det varit en "orenoverad, allmänt sliten bruksbil", då kan det kvitta... Man märker klart o tydligt en skillnad i inställning på "Volvo-folk" kontra "BMW-nissar med original bilar"*haha*

skillanden är väll ett en volvo tål att tuktas på grusväg medans en bmw inte gör det ;-)

tror inte skicket är speciellt dåligt på någon av mina bilar bortsätt från min 740
men endå är bilen i rejält mycket bättre brukskick mot det mesta skrotet man ser av samma modell

med en ögonbindel kan jag garantera att ingen känner skillnad på min 740 med 34K på mätaren mot en 940classic med 9000mil på mätaren smile

det jag vill ha fram är att man inte kan åka bredafälgar och smala däck på en bil som brukar som vilken bil som helst då fälgarna blir totalt blästrade oavsätt vilka typer av vägar man åker på

men står dom på ett släp som dom mesta "utställningsbilarna" så håller dom så klart

som min kusse som åker sin bil ganska lungt och normalt
med 19" och 235/35-19 hans fälgar är riktigt blästrade redan efter ett år
och han har en grussträcka på 1km från närmaste asfaltsväg och till sitt hus
och han åker knappast runt och sladdar i sin trötta s60 2.5t awd
så den normala bruksbilen så får man räkna med att fälgarna inte mår bra av ett smalt däck

även om man är extremt pedant och noga med bilen

räcker med att råka köra bilen innan dom soppat gatorna så är fälgarna förstörda även inne i stan i låg fart
Senast redigerat av Growe (29 januari 2012)

Kör fort så hinner inget hända...

841 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
LazyStance skrev:
förstår inte varför det kommer upp 983209480234 trådar från dig, varför kan du inte bara googla finns oändligt med bilder på sånna här saker.

har googlat utan framgång, och sökt på youtube o massor men icke hittat svaret

fälg fantast
1 086 Inlägg
29 januari 2012
dadooo skrev:
LazyStance skrev:
förstår inte varför det kommer upp 983209480234 trådar från dig, varför kan du inte bara googla finns oändligt med bilder på sånna här saker.

http://tyrestretch.com/8.5_225_35_R19/

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

841 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
tackk som *** uppskattar sånna svar smile

Lowenhart skrev:
dadooo skrev:
LazyStance skrev:

fälg fantast
1 086 Inlägg
29 januari 2012
dadooo skrev:
tackk som *** uppskattar sånna svar smile

Lowenhart skrev:
dadooo skrev:

kul att det löste sig

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

841 Inlägg
3 februari 2012
Trådstartare
tänkte fråga om nån vet hur många centimeter i bredd en 8,5 fälg skiljer sig från en som bara är 8 bred?

870 Inlägg
3 februari 2012
dadooo skrev:
tänkte fråga om nån vet hur många centimeter i bredd en 8,5 fälg skiljer sig från en som bara är 8 bred?

Med tanke på att 1" är 2,54 cm så bör en halv tum vara 1,27 cm...

841 Inlägg
3 februari 2012
Trådstartare
NickeR32 skrev:
dadooo skrev:

Med tanke på att 1" är 2,54 cm så bör en halv tum vara 1,27 cm...

tackk smile

Sök