dawwe skrev:
Skrotet får stå för dig o dina bilar *haha*. Nä skämt åsido, som ägare av två rätt olika bilmärken så tycker vi nog väldigt olika om hur bilen skall användas osv. Jag tycker att bilen "alltid" skall vara så ren o fin som möjligt, men det betyder inte att jag inte kan strunta i att tvätta bilen på flera år (vilket har hänt*haha*). Skulle aldrig falla mig in o sladda o gasa på grusväg med någon av mina nuvarande bilar, de är lite för fina för det. Skillnad om det varit en "orenoverad, allmänt sliten bruksbil", då kan det kvitta... Man märker klart o tydligt en skillnad i inställning på "Volvo-folk" kontra "BMW-nissar med original bilar"*haha*
skillanden är väll ett en volvo tål att tuktas på grusväg medans en bmw inte gör det ;-)
tror inte skicket är speciellt dåligt på någon av mina bilar bortsätt från min 740
men endå är bilen i rejält mycket bättre brukskick mot det mesta skrotet man ser av samma modell
med en ögonbindel kan jag garantera att ingen känner skillnad på min 740 med 34K på mätaren mot en 940classic med 9000mil på mätaren
det jag vill ha fram är att man inte kan åka bredafälgar och smala däck på en bil som brukar som vilken bil som helst då fälgarna blir totalt blästrade oavsätt vilka typer av vägar man åker på
men står dom på ett släp som dom mesta "utställningsbilarna" så håller dom så klart
som min kusse som åker sin bil ganska lungt och normalt
med 19" och 235/35-19 hans fälgar är riktigt blästrade redan efter ett år
och han har en grussträcka på 1km från närmaste asfaltsväg och till sitt hus
och han åker knappast runt och sladdar i sin trötta s60 2.5t awd
så den normala bruksbilen så får man räkna med att fälgarna inte mår bra av ett smalt däck
även om man är extremt pedant och noga med bilen
räcker med att råka köra bilen innan dom soppat gatorna så är fälgarna förstörda även inne i stan i låg fart