Hände samma sak för mig förra helgen. Gjorde en fuling, rullade ner en bit på gatan, tömde så mycket jag kunde av kylarvattnet. Sen blandade jag rätt mängd och hällde i. Kokade även vatten i vattenkokaren för att hälla på två slangar som går är in/retur ifrån värmeskiten och hällde på eftersom de frusit. Sen låta bilen gå varm och våldköra lite sen så jävlar funkar de!
Startade bilen för 5 minuter sedan...med kvicksilvret på -33 ...men iofs kollade jag kylvätskan i oktober
Ska du mäta så mkt lägre än så blir det sprittermometer..
Kvicksilver fryser vid -36.. Ask me how i know
jaja med eran torra luft är det ju som att ha -10 härnere i söder utmed kusten och en luftfuktighet som heter duga...
kommer ihåg när man gjorde lumpen och sov i tält vid -32 utan problem...det biter lite i kinderna bara..
Jävla skitsnack
Luleå ligger vid kvarken och vi kan ha bortåt 100% luftfuktighet och bortåt 30 minusgrader. Speciellt om havet ine är frusit..
Man fryser nåt så in i helvete.. Fråga valfri F21 basse..
Sedan så har de påstått att det hela med luftfuktighet är något av en myt.. Torr eller våt luft -30 är fortfarande kallt och man tenderar att klä på sig när man ska ut..
Luftfuktighet är inte någon myt. En fuktigare luft gör ju att kylan inte kan "stötas bort" av hudens ytvärme lika bra som en torr luft. För en bilmotor går det i princip lika trögt vid -30 graders torr luft som vid fuktig luft, men för en människa är det definitivt skillnad.
Ska du mäta så mkt lägre än så blir det sprittermometer..
Kvicksilver fryser vid -36.. Ask me how i know
jaja med eran torra luft är det ju som att ha -10 härnere i söder utmed kusten och en luftfuktighet som heter duga...
kommer ihåg när man gjorde lumpen och sov i tält vid -32 utan problem...det biter lite i kinderna bara..
Jävla skitsnack
Luleå ligger vid kvarken och vi kan ha bortåt 100% luftfuktighet och bortåt 30 minusgrader. Speciellt om havet ine är frusit..
Man fryser nåt så in i helvete.. Fråga valfri F21 basse..
Sedan så har de påstått att det hela med luftfuktighet är något av en myt.. Torr eller våt luft -30 är fortfarande kallt och man tenderar att klä på sig när man ska ut..
ge dig nu..-30 är kallare i götebrog än umeå..tro mig då jag vistas i Umeå och lappträsket ca 4 månader om året och då inte under sommaren*ler* luftfuktighet är dock inte en myt det heller.. Nu vart det jävligt Ot pga min kommentar så tillbaka till tråden nu.
Hur har det gått för dig..har du varmt med byggfläkt/hårtork/varmluft än??
Luftfuktighet är inte någon myt. En fuktigare luft gör ju att kylan inte kan "stötas bort" av hudens ytvärme lika bra som en torr luft. För en bilmotor går det i princip lika trögt vid -30 graders torr luft som vid fuktig luft, men för en människa är det definitivt skillnad.
Det låter ju lite skumt, med tanke på att man kan höra att folk "här uppifrån" som jobbar "söderut" i landet tycker det är riktigt kallt på vintern fastän temperaturen inte är lika låg som "här uppe". Fast det kanske egentligen är lite "tjuvdrag" man känner, men tror att det är fuktighet.
Det låter ju lite skumt, med tanke på att man kan höra att folk "här uppifrån" som jobbar "söderut" i landet tycker det är riktigt kallt på vintern fastän temperaturen inte är lika låg som "här uppe". Fast det kanske egentligen är lite "tjuvdrag" man känner, men tror att det är fuktighet.
Nja, jag ska nog fundera lite på det där.
Det är dels en psykologisk faktor,
Senast redigerat av skanepiraten (3 februari 2012)