3609
Sök

9-3 ss aero laddar inte som den ska.

96 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
#1
Tjena, går rakt på sak, skippar förspelet.

Märkte detta först i morse påväg till jobbet, samma när jag åkte hem och nu när jag vart ute och försökte komma på vad felet var.
9-3 aero -03 är det iaf. Steg 1 chippad från maptun.

1-2ans växel så beter sig bilen som om den slirade på kopplingen. Alltså, varvmätarn går uppåt friskt, hastighetsmätarn rör sig inte lika snabbt som vanligt men turbomätarn står nästan still på 1an och 2an.
1an rör sig turbomätarn knappt nånting, 2an så kommer den till hälften. Innan igår så gick den i botten av röda strecket.

3ans växel så börjar den trycka till, men jag får fortfarande kämpa och verkligen trycka gasen i botten för att den ska ladda mätarn ut, samt att den känns slöare. Normalt gaspådrag (inte riktigt fullt) så fick jag fulladd innan igår, nu stannar den strax innan de röda börjar.

4-6an så laddar den som vanligt. Den känns dock aningen slöare än vad den gjorde innan. Sen en grej till, när man ligger på dessa växlar i lite fart med fulladd, så rycker den liksom till, att laddet dalar ner lite och sen upp igen.

Vad kan detta bero på? Kopplingen är frisk, och jag ligger inte och eldar lamell smile


Sen lite utöver ämnet ist för att skapa ny tråd. Antispinnen ska väl strypa motorn till ett visst varvtal, ex vid halka.. Jag kan fortfarande ligga och gasa, den stryper alltså inte, så den hjälper inte till direkt mycke, utan bara litegranna.

Tack på förhand
/Jocke

3 Inlägg
9 februari 2012
#2
Är det orginal koppling? Dom kan börja slira när man trimmar. Orginal tryckplattor e inte så starka


96 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
#3
250hk/365nm de ska den klara gott och väl. Men den slirar ju inte över huvud taget

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
9 februari 2012
#4
Kopplingen är det knappast något fel på haha.

Byt tändstift och återkom sen med hur den går.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.


Sök