3298
Sök

BMW 523i E39 frågor

14 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
Hej!

Det är såhär att jag köpte en E39:a i september förra året och innan dess har jag knappt varit intresserad av BMW alls, men nu är jag helt tokig i dem och kan väl en hel den om bilarna i sig, men det är en sak jag helt enkelt inte får kläm på..
Till exempel, så vad jag har sett och upplevt har de flesta E39:orna nån slags "medelförbrukning" i instrumentpanelen och även en liten sån här bil som visar öppna dörrar eller hur jag nu ska säga.

Min fråga eller mina frågor lyder då: Är detta tillval som extrautrustning eller är det så att i min bil har man bytt ut originalet till nån billig kopia eller vad som helst?
Och även om CD växlaren är tillval eller sitter i de flesta BMW, då jag inte har någon.
Vet att det är en hyfsat dum fråga men kände mig tvungen att få ett riktigt svar.
Bilen är förövrigt en 97:a och sedan om det nu har någon betydelse i frågan.

MVH dborg

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
9 februari 2012
det med mätarna låter rätt standard till och med min bil har de och de är en 93:a 
dock så finns de flera olika mätarhus till min bil och denna ska vara den mest avancerade av dom.

cd-växlare är tillval liksom bra ljudsystem mobiltelefon osv. listan kan göras lång med vad som fanns och välja bort om man va sniken och köpte bilen ny

14 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
ja det tyckte jag med, men konstigt nog har jag inte det. såg i en annan tråd att man kunde få fram olika tester och se just medelförbrukningen men det stod att man skulle trycka på nån knapp på blinkersen och den har jag inte heller:(

huh?
10 427 Inlägg
9 februari 2012
Färddator blev tydligen standard from årsmodell 1998 enligt modellguiden på http://www.autopower.se
Direkt till 5-serien E39 -> http://www.autopower.se/modellguiden/e39.asp

Kan hända att personen som beställde bilen ny snålade in på tillvalsutrustningen wink
Senast redigerat av steifan (9 februari 2012)

3 059 Inlägg
9 februari 2012
Hehe.. då har man vatt jevligt snål smile

* Studerande *
563 Inlägg
10 februari 2012
dborg skrev:
Hej!

Det är såhär att jag köpte en E39:a i september förra året och innan dess har jag knappt varit intresserad av BMW alls, men nu är jag helt tokig i dem och kan väl en hel den om bilarna i sig, men det är en sak jag helt enkelt inte får kläm på..
Till exempel, så vad jag har sett och upplevt har de flesta E39:orna nån slags "medelförbrukning" i instrumentpanelen och även en liten sån här bil som visar öppna dörrar eller hur jag nu ska säga.

Min fråga eller mina frågor lyder då: Är detta tillval som extrautrustning eller är det så att i min bil har man bytt ut originalet till nån billig kopia eller vad som helst?
Och även om CD växlaren är tillval eller sitter i de flesta BMW, då jag inte har någon.
Vet att det är en hyfsat dum fråga men kände mig tvungen att få ett riktigt svar.

MVH dborg

Du kan söka/kolla upp ditt fordon med ditt reg.nummer via BmW WEBETK.  Där står i princip ALL info om bilen.

3 059 Inlägg
10 februari 2012
Ljepone skrev:
dborg skrev:
Hej!

MVH dborg

Du kan söka/kolla upp ditt fordon med ditt reg.nummer via BmW WEBETK.  Där står i princip ALL info om bilen.

Länka till sidan man skriver regnummer för att söka tack..

Sök