2271
Sök

Bilen SMART - vilket bilmärke..?

194 Inlägg
28 december 2006
Trådstartare
Hej!

Nu känner jag mig lite dum. Skulle kolla upp hur mycket en försäkring på en Smart kostar - ni vet den där lilla fula coola bilen. Den finns inte med. Då kommer ju såklart frågan - vilket bilmärke är det? Är det ett eget bilmärke, eller är det bara ett modellnamn..?

Snälla, hjälp en behövande knasboll i nöd smile

Jag kommer kasta blommor och blader på den som kan ge mig ett bra svar!

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

Fartglad
336 Inlägg
28 december 2006
Det är ett eget bilmärke, finns flera olika Smart-modeller. wink

Power without Quattro is useless!

1 453 Inlägg
28 december 2006
Smart tillveras väl av MB?

3 Inlägg
28 december 2006
Psykdoktorn skrev:
Hej!

Nu känner jag mig lite dum. Skulle kolla upp hur mycket en försäkring på en Smart kostar - ni vet den där lilla fula coola bilen. Den finns inte med. Då kommer ju såklart frågan - vilket bilmärke är det? Är det ett eget bilmärke, eller är det bara ett modellnamn..?

Snälla, hjälp en behövande knasboll i nöd smile

Jag kommer kasta blommor och blader på den som kan ge mig ett bra svar!

Jag har för mig att de heter någonting typ MCC Smart.
Om du inte får något bra svar här kan du alltid kolla på www.smartfan.nu
...eller så lånar du mitt reg.nr.  smile
(Jag har en SMART ForTwo passion -00)

//Gerry

dARKiE
5 031 Inlägg
28 december 2006
sveddan skrev:
Smart tillveras väl av MB?

stämmer!

citat:

In lots of places other than the United States, there is a plucky little automobile for sale called the Swatch Mercedes ART car, or SMART car for short. It gets an impressive 69 miles per gallon (diesel), yet it has the get-up-and-go of an average compact car. It is available in most of Europe, Asia, Australia, and in Canada, but it has not been marketed in the United States yet because it is contrary to Mercedes-Benz's high-priced luxury stance in the U.S..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

194 Inlägg
28 december 2006
Trådstartare
Mah...Ni  är underbara! Tack för hjälpen!

Må solsken och grönt gräs växa upp runt era stolsben, och må tusen gyllene riksdaler falla ner i ert knä!

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

3 Inlägg
28 december 2006
Psykdoktorn skrev:
Mah...Ni  är underbara! Tack för hjälpen!

Må solsken och grönt gräs växa upp runt era stolsben, och må tusen gyllene riksdaler falla ner i ert knä!

Hmmm, Nää, jag vill ha SNÖÖÖÖ!!!

.......
2 655 Inlägg
28 december 2006
nej de ska bli sommar så man kan ut och lägga massa lakrits tongue   kolla in den här smart "diablo" wink

http://www.youtube.com/watch?v=wIkwdv1kvmo&eurl=
Senast redigerat av beemern (29 december 2006)

Smålänning
7 883 Inlägg
28 december 2006
SMART var från början ett sammarbete mellan Mercedes-Benz och klocktillverkaren Swatch.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
29 december 2006
undra vad swatch tillför med? smile

194 Inlägg
29 december 2006
Trådstartare
Designen..? smile

Ford Mustang

49 Inlägg
29 december 2006

“The definition of a Pimp is me, cause I ain´t doin´ shit for free!”

1 256 Inlägg
29 december 2006
SMART heter SMART, men finns med modellerna ForTwo, ForFour, Roadster.

Titta gärna på www.hedinbil.se största SMART-återförsäljaren i sverige!

http://www.blocket.se/vi/10073115.htm?ca=15_s

om du vill kolla ett regnr så kan du ta:  NLM663
Senast redigerat av Jonni (29 december 2006)

1 Inlägg
10 februari 2012
Smart är ett eget märke men mercedec benz var med och tillverkade fram till 03 då mitsubishi var med i produktionen. Smart är en förkortning av Swatch mercedes ART. finns 3 olika modeller, fortwo, forfour och roadster. Nu har dem även tillverkat smart forone som är en el cykel och så har dem tillverkat en scoter moped med märket smart. Jag har även hört att dem håller på med en ytterligare bil som ska bli 5 sittsig. Jag är ganska intresserad av smart smile

Smart-Galningen från Västerås

Sök