3501
Sök

m90 växelåda

19 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
#1
Värt att köra med m90s låda eller byte till bms getreg låda på 940 turbo? mycket jobb att att få till det?
Senast redigerat av Jockeeboii (10 februari 2012)


Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 februari 2012
#2
Du får en chans att rätta till rubriken för att undvika att inte tråden låses.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules


Mvh Tommy, Moderator

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 758 Inlägg
11 februari 2012
#3
Är bilen original eller har den 1000 hk?
Och vilken Getrag-låda menar du, finns hundratals olika varianter.
"Volvos" M90 är förövrigt en Getrag.

77 Inlägg
11 februari 2012
#4
Överhuvudtaget alla Volvo-lådor är helt värdelösa om du har effekt eller överhuvudtaget gasar. Köp en ZF från BMW 328/M3 E36.

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
11 februari 2012
#5
3CSi skrev:
Överhuvudtaget alla Volvo-lådor är helt värdelösa om du har effekt eller överhuvudtaget gasar. Köp en ZF från BMW 328/M3 E36.

ähh bullshit..du kör inte sönder en m90 med lite effekt
du växlar sönder den men aldrig att man vrider sönder drev och axlar hur som helst

och det är det enda som har med hur mycket effekt den klarar
därimot pallar inte en m90 felväxlingar och lådan är värdelöst då
det inte går att köpa reservdelar till dom

man får helt enkelt skrota några m56 lådor och använda delarna från

m56 lådorna används till 4siffrig effekt förövrigt ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

77 Inlägg
11 februari 2012
#6
Jag har i alla fall aldrig haft en Volvo-låda som klarat lite pulver, inte ens 300 hästar. Sen beror det ju definitivt på hur man kör. Jag växlar rätt hårt. big_smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
11 februari 2012
#7
3CSi skrev:
Jag har i alla fall aldrig haft en Volvo-låda som klarat lite pulver, inte ens 300 hästar. Sen beror det ju definitivt på hur man kör. Jag växlar rätt hårt. big_smile

vad har hänt då? har du rensat dreven eller vridit av axlar i lådan eller missat växeln så det blivit skrot?
och har det ens varit m90?

har skrotat m90 men då missade jag växeln även om det var lite så stack 3:an men det var handhavandefel

så länge man inte vrider sönder drev eller axlar så är det inte effekten som sätter stoppet utan föraren

det är svårt att bortförklara


visst har man 500hk klistrad bana och riktiga slits kan säkert en m90 gå sönder men den är byggd till inte ens hälften av effekten från början

Kör fort så hinner inget hända...

77 Inlägg
11 februari 2012
#8
Jag brukar rensa trean när jag ger gaspådrag ut ur kurvor. Det är faktiskt bara trean och ettan vid vissa starter som gått.


Sök