3133
Sök

Dold meny Volvo huvudenhet HU-603. Problem! Update: Löst!

88 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
Tjenare allihopa!

Läste för inte så längesedan i en tråd att man kunde komma in i en dold meny i huvudenheten på Volvos huvudenheter HU-603 genom att hålla inne spola-bakåt-knappen samtidigt som man startar stereon.

Läste även lite roliga finesser som fanns att göra i den via den dolda menyn, bl.a att man kunde få en digital hastighetsmätare i stereon.

Jag gick in i den dolda menyn och försökte få fram den digitala hastighetsmätaren men utan framgång.
Jag passade på att kika runt lite inne i menyerna och när jag väl skulle gå ut ur menyn så var mina radiostationers namn och FM-nummer borta och istället ersatta med någon lång nummerramsa.

Försvann inte efter att jag startat om bilen.

Radion fungerar alldeles utmärkt och mina "kanaler" ligger fortfarande sparade bara det att man inte ser namnet på vilken station det är.

Så min fråga till er:
Någon som vet vad jag kan ha tryckt på för meny för att ha fått det till att bli på detta vis?
Samt, någon som vet om det går att återställa på egen hand eller måste man in med bilen till Volvo? Känns ju lite onödigt att behöva åka in dit för att göra det på grund utav att jag har vart klåfingrig och tryckt runt lite på stereon.

Tacksam för svar!
/Andre
Senast redigerat av Andre-G (12 februari 2012)

88 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
Gubbar, problemet löst!

Jag hade gått in i den så kallade "constant display" menyn och satt indikatorn på någon konstig inställning. (Är förövrigt där man får igång den digitala hastighetsmätaren). Så nu är det fixat!

Kanske lika så gött att låta tråden få vara kvar? Om det är fler som har samma problem som jag.

Ni mods får avgöra!

Sök