2727
Sök

Båt som bilflak?

19 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
Tjenare jag har nu tänkt ut en rätt så frän sak!!
Tänkte ta bort flaket på pickupen o sen roddbåten och lägga längs ramen med baklysen som man skär in i den?
Vad tror ni? är det lagligt bara de täcker hela ramen eller?

Tacksam för svar!!big_smile
Senast redigerat av trallan (12 februari 2012)

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 februari 2012
Visst går det, bara du bygger riktiga upphängningar så du kan skruva fast båten i karossfästena (flakfästena). Och den behöver inte täcka hela ramen, men du måste fixa skärmar till bakhjulen.

Smalare och kortare än originalflaket får den vara, men inte längre eller bredare. (bilen har ju sina mått inskrivna i registreringsbeviset) Det enda viktiga sen är att bakljusen sitter tillräckligt långt bak och brett isär med tanke på längd och bredd på bilens chassi och hytt.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

362 Inlägg
12 februari 2012
Haha det här måste jag bara se!

19 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
Tack så mycket för svaret!
Skärmar till bakhjulen måste det finnas sånna kan inte däcken vara lösa eller måste det vara skärmar som täcker?
för här har du ju inga skärmar http://213.132.112.105/images/75/7545884094.jpg men är det bara duetter det gäller eller?

Glömde tillägga att det är en A traktor men det är ju likadant.. eller behöver inte långsamt gående fordon ha bakskärmar för att dom går 30 eller?

Riktigt tacksam för svar nu vart jag taggad!!
Senast redigerat av trallan (12 februari 2012)

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 februari 2012
Skärmar måste finnas. Men det går ju med såna enkla plastskärmar som bara täcker runt hjulet så att säga, typ som på släpkärror.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

19 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
Tack så mycket. Jag sänder in en bild här när trallan är klar smile!

Sök