st200_timpa skrev:
big-jepp skrev:
st200_timpa skrev:
vad för källa är du ute efter??
du skrev såhär. jag citerar.
DD och I.audio är sjukt bra grejer....
bättre för dom pengarna finns inte!jag vill ha en källa på den feta texten. vart har du hört/läst det?
Du kan ju enkelt googla. se vilka grejer som ligger högst på alla listor inom tex. db drag.
Har man varit insatt och följt tävlingar m.m i många år så ser man vad som dels vinner m.m.
känner minst 10talet människor som tävlat i sedan mitten på 90talet.
I.audio har nu kommit in till sverige och kommer slå hårt. kanske bättre än DD.
känner personligen mannen som tar in dessa grejer.
Kul.....då borde du veta att OAVSETT vad för billjud det rör sig om så är HUR det är byggt viktigare än komponenterna........och ju dyrare komponenterna är ju högre krav ställs det på installationen.
Jag tycker att du kan ta o gå o lägga dig...
(Kan förövrigt nämna bara i förbifarten att jag känner Andreas Berntsson och Patrik Skogholm.....om du har bekanta i tävlingssvängen så vet du vilka de är, och då märker du att jag knappast pratar i nattmössan)
Du glömmer dessutom EN viktig sak....
Visst......de må toppa listorna (fast jag har inte sett IA på db-drags officiella listor) men alla har OLIKA preferenser till vad bra ljud är.
Jag själv skulle inte använda en db-bas till musik. Visst.... DD är riktigt musikaliska med under RÄTT förutsättningar. Det går inte att förneka....men andra märken? Mja...... Orion har ju tex. basar som är gjorda rakt av för DB........låter de då bra musikaliskt? Knappast.....
Det är ett riktigt vågat uttalande att säga att ett visst märke är det bästa man kan få tag i.
Skall vi säga så så skulle jag säga att Jordan/EAD och Focal är bland det bästa man kan köpa för pengar idag.......likaså Dynaudio....likaså Ground Zero........jag kan rabbla märken hela dagen eftersom alla har olika karaktär och människor har olika smak.......
*end rant*