2859
Sök

Audi s6 -97 startar ej på nyckeln men när man drar igång?!

162 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
hejsan!

jag har ett problem som jag verkligen inte kan klura ut och är tacksam för så snabba svar som möjligt!

bilen går ej att starta på nyckeln, motorn går runt och allt går skit fint, den för tändning och den får soppa, men vägrar ändå att starta, men om man drar igång den med en annan bil så är det inga problem att få igång den?!?!?!?!?!?! yikes yikes yikes

min tanke var  att felet var startspärren, men den borde väl isåfall inte gå att dra igång? hmm eller? yikes

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!

Jävel
2 018 Inlägg
15 februari 2012
Kl 3.30 Woffe, höhö.

En tanke är att motorn kommer upp i högre varv, o att tändspolen kanske ger kraftigare gnista?
Inte en aning. Bara en tanke..
Hoppas nån med mer kompetens kan hjälpa dig smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

2 400 Inlägg
15 februari 2012
Plankpojk skrev:
Kl 3.30 Woffe, höhö.

En tanke är att motorn kommer upp i högre varv, o att tändspolen kanske ger kraftigare gnista?

+1 på dig. Hade exakt samma problem med min gamla audi, fast där tappade jag gnistan helt innan jag bogserade igång fanskapet.  (kunde stå och gnugga på startmotorn i 10-15min utan resultat och sedan startade den direkt när man fick rull på bilen och kunde kasta i en växel.

Jävel
2 018 Inlägg
15 februari 2012
Nybergrobin skrev:
Plankpojk skrev:
Kl 3.30 Woffe, höhö.

+1 på dig. Hade exakt samma problem med min gamla audi, fast där tappade jag gnistan helt innan jag bogserade igång fanskapet.  (kunde stå och gnugga på startmotorn i 10-15min utan resultat och sedan startade den direkt när man fick rull på bilen och kunde kasta i en växel.

Bytte du tändspole sen smile? Eller?

You got to risk it, to get the biscuit :)

51 Inlägg
15 februari 2012
När du fick bilen så var alla 5 stiften nybytta till bosch platina, å andra sidan så är 1.8T spolarna som jag monterade också nästan helt nya när du fick dom så det låter knepigt, men som jag förstår det, den startar direkt om du får starthjälp men inte annars?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 februari 2012
Startspärren tror jag inte på då iaf min 95as A6 spärrar startmotorn med.
Kolla ut felkoderna, det lär tala om för dig vart problemet ligger.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök