3270
Sök

"Öppna ratten" Peugeot 307 XS -03 Fel på signalhorn.

1 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
Tjo! hoppas på lite experthjälp här inne då jag stötte på lite problem med bilen nu innan besiktning.

Tutan "glappar", det är större chans att få fram ett ljud om jag trycker högst upp och tar i lite, men det funkar inte varje gång, och på sidorna och i mitten är det lite lotto om det ska låta något.

Hur som helst så tänkte jag att det är ju bara o slita upp ratten och kolla om det är nått synligt fel där, men då sa någon att man inte ska hålla på så pga airbagen. Så pga oerfarenhet la jag ner projektet med att "öppna ratten".

Så nu tänkte jag höra om det är någon som vet hur man går tillväga, är det nått man kan göra själv eller måste man ta till hjälp från verkstad, känns ju lite drygt att behöva göra det för ett sådant där skitfel.

4 Inlägg
18 februari 2012
Tjena!! Hur har det gått för dig ??
Jag tror jag har samma problem som dig.

//Peter

309 Inlägg
18 februari 2012
rent allmänt ang airbagen så brukar det vara lugnt om man tar av minuspolen på batteriet, väntar några minuter och sen skruvar, och är väldigt vaksam på att inte sträcka några kablar då dom på vissa ställen kan vara väldigt klena. men aldrig pysslat med peugeots så vet ej säkert på dom.  vill du inte fara till en verkstad så kan du ju höra med borgarskolan om dom har lust att kolla på det. port 10 är komvux om du inte litar på gymnasie eleverna tongue

Läser och släcker felkoder. pm för info

Sök