3451
Sök

Köp råd ang. BMW e30 samt en fråga om PPF

12 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
Tjena,

jag är grymt sugen på köpa en bmw e30.
Ingen speciell modell jag är ute efter men helst coupe med en 6a i.
Nu vet jag inte så mycket om just dom bilarna så skulle behöva veta lite "sjukdomar" om dom och vart man ska kolla extra noga på/efter.

Sen undrar jag hur man blir medlem på PPF´s forum då det finns ett ex antal bilar jag finner intressant där smile

Har kollat på blocket efter några men finns bara 316,318 typ, sen är resten långt bort. Nån annan stans jag ska kolla ? 

Har ca 15k att röra mig om, så om det är nån här som har en e30(coupe,sedan,touring) med 6a i så tveka inte, PMA mig isåfall.

/Linus

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
21 februari 2012
det ända jag vet om är att du ska hålla dig borta från nyare e30 med 4a i ( kommer aldrig ihåg år talet )... är iaf m40 maskinen man ska akta sig för

kolla rost i bakskärmar, vet ej om detta är vanligt men har varit med om det sj. Annars tycker jag det är ganska problem fria bilar om man sköter om de

12 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
Okej, ingenfara då jag aldrig tänker köpa en bmw med 4a i haha, smile

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
21 februari 2012
linusthuresson skrev:

m20 ska ju även va känd för att toppen är ganska skör, spricker tydligen lätt... men detta löser man enkelt genom att hinka ner en överladdad m50 pjäs wink
Senast redigerat av CHEEVA (21 februari 2012)

12 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
hahaha, hade väl inte varit helt fel direkt wink

979 Inlägg
21 februari 2012
CHEEVA skrev:
linusthuresson skrev:

m20 ska ju även va känd för att toppen är ganska skör, spricker tydligen lätt... men detta löser man enkelt genom att hinka ner en överladdad m50 pjäs wink

tkr m20 maskinerna är ganska stabila utav sig, kan hända dom tickar lite i toppen. Kan bero på ventilerna men oftast är det spridarna som för ett tickande ljud ifrån sig. Men som sagt, annars gillar jag e30. En välskött sådan kostar slantar men det är det värt. Dom börjar bli dyra nu.

Hpc

1 067 Inlägg
21 februari 2012
Kolla in E30-Ligan på Facebook..  Några till salu där..

Gödseldräng
4 529 Inlägg
21 februari 2012
rost rost rost o lite rost e väll de värsta me dom bilarna e den fin under så köp.
rostfria e30isar börjar bli ovanligt
och köp inte en 320 trött o törstig. så kör på 325an sjukt rolig bil men oftast sönderkörd tyvär. o hittar men en fin kommer man inte långt med 15k

Sök