3880
Sök

Bilstereo död

18 Inlägg
19 februari 2012
Trådstartare
Tjena!

Jo nu är det så att min stereo till bilen har lagt av, den hängde sej när jag va ute o körde så åkte hem o drog ut alla kablar o sätte i dom igen och då funkade den som vanligt igen, men en stund senare så bara la den av, och när jag sätter i kablarna så blinkar stereon till i en sekund men är sedan helt svart.
Det finns ström i båda + kablarna så ström får den ju.

Kan även tillägga att jag har bas i bilen med slutsteg och remote kablen sitter tillsammans med tändnings kabeln och steget startar..
Det är en stereo man "fäller ner" och stoppar in skivor bakom displayen och där lyser knappen som man matar ut skivor med..
Har testat en annan gammal stereo och den funkar, Alla säkringar är hela också smile

Någon kunnig som kanske kan luska fram vad problemet kan vara? smile Är inte speciellt kunnig inom el och sånt.
MVH

60 Inlägg
20 februari 2012
kollat säkring till stereon?
Senast redigerat av SPLHell (20 februari 2012)

1 353 Inlägg
20 februari 2012
om knappen lyser, har du provat och starta stereon?
att steget går igång beror på precis som du skrev att remoten sitter på tändningskablen och får därför ström..
matar den ut skiva om du trycker på knappen?

4 074 Inlägg
20 februari 2012
kolla över jorden till stereon.

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

18 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
Crille88 skrev:
om knappen lyser, har du provat och starta stereon?
att steget går igång beror på precis som du skrev att remoten sitter på tändningskablen och får därför ström..
matar den ut skiva om du trycker på knappen?

provade att mata ut en skiva men funkade inte..

1 353 Inlägg
21 februari 2012
kan va så att stereon faktiskt gått sönder, eftersom du testat med en annan som funkade så är de inga problem med strömmen eller jord.
sitter även säkring på själva stereon, den är hel va?
har du nån kompis bil i närheten du kan testa stereon i?

4 074 Inlägg
21 februari 2012
Crille88 skrev:
kan va så att stereon faktiskt gått sönder, eftersom du testat med en annan som funkade så är de inga problem med strömmen eller jord.

han skriver ju att stereon blinkar till och sen dör den..
Varför då inte prova att dra en extra jord??

TS! TESTA DRA EN EXTRA JORD KABEL SÅ SKA DU SE ATT PROBLEMET LÖSER SIG!

3 187 Inlägg
21 februari 2012
Crille88 skrev:
kan va så att stereon faktiskt gått sönder, beftersom du testat med en annan som funkade så är de inga problem med strömmen eller jord.

det där stämmer dock inte... även jag lurar lite på jorden.
Senast redigerat av big-jepp (21 februari 2012)

4 074 Inlägg
21 februari 2012
big-jepp skrev:
Crille88 skrev:
kan va så att stereon faktiskt gått sönder, beftersom du testat med en annan som funkade så är de inga problem med strömmen eller jord.

jag har gått förbi lurar stadiet!
jag är säker på att de är jorden.
Killen skrev att han testat med en äldra stereo och den funka,är ju så att en nyare med motorstyrd front mm kräver mer ström och därmed även jord.. smile

2 037 Inlägg
21 februari 2012
Lättast är att testa stereon någon annanstans än i bilen så den verkligen funkar... Och funkar den då så kan man börja leta efter felet i bilen.
Dessutom brukar det vara trångt och korta kablar när man ska arbeta med något i bilen.

18 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
BJonsson skrev:
big-jepp skrev:
Crille88 skrev:

jag har gått förbi lurar stadiet!
jag är säker på att de är jorden.
Killen skrev att han testat med en äldra stereo och den funka,är ju så att en nyare med motorstyrd front mm kräver mer ström och därmed även jord.. smile

hade ingen möjlighet att testa i någon annan bil idag men satte båda plus på plus polen och jord på minus på ett annat batteri men samma sak uppstår, att den blinkar till hmm kan det vara fel inne i stereon med jordningen?

Sök