3424
Sök

Ford Fiesta -2007 vatten i motorn?

358 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Har en fundering..

Det gäller en Ford Fiesta 2007 - 8000mil full servicebok...

Efter testkörnining konstateras att bilen går som den ska och känns allmänt trevlig.

Dock 2 saker som jag undrar över..

*Fukt nertill i vindrutan.. torkas bort.. efter testkörning så blir det imma igen nertill och som droppar på rutan..

*Vitt söl i oljelocket och vidare ner i röret till motorn... ( är detta alltid vatten? / toppen? )

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

551 Inlägg
23 februari 2012
zzzoder skrev:
Har en fundering..

Det gäller en Ford Fiesta 2007 - 8000mil full servicebok...

Efter testkörnining konstateras att bilen går som den ska och känns allmänt trevlig.

Dock 2 saker som jag undrar över..

*Fukt nertill i vindrutan.. torkas bort.. efter testkörning så blir det imma igen nertill och som droppar på rutan..

*Vitt söl i oljelocket och vidare ner i röret till motorn... ( är detta alltid vatten? / toppen? )

om bilen bara har gått korta sträckor så kan det bli kondens .. det kan man inte veta. jag hade iaf antingen fått ner priset rejält så det kan täcka eventuella reparationer eller struntat i det. mvh

You can't B serious, oh K

731 Inlägg
23 februari 2012
Vitt i lock är nästan standard på bilar vintertid. Kolla stickan istället, finns det täcken på vatten där?
Eller Kylarvätska, finns det olja där? Om så kan man nog börja leta annan bil.
Men det är nog inte troligt på en 07a

358 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
Fukten nertill i vindrutan som återkom efter att de var borttorkat då? .. imma / vattendroppar..

mattorna i bilen var torra..

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

551 Inlägg
23 februari 2012
hardrox skrev:
Vitt i lock är nästan standard på bilar vintertid. Kolla stickan istället, finns det täcken på vatten där?
Eller Kylarvätska, finns det olja där? Om så kan man nog börja leta annan bil.
Men det är nog inte troligt på en 07a

jag har aldrig haft det på nån av mina bilar iaf så standard är det nog inte..

You can't B serious, oh K

Sök