2540
Sök

Gt 35 kina kopia

186 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
#1
Håller på att renoverar min t5 motor o vil få lite mer flås i den.

så har som många köpt en gt35 kina kopia från turbobanditen. Turbon i sig ser bra ut o allt verkar bra.
men när jag tog bort kompressorhuset för ja ska svetsa på en 90 böj på den. så ser jag på själva lagerhuset,att det är som att dom kört med dremel/vinkelslip längst ut på muttern som håller impellern. (aldrig öppnad NY)
Går det lita på den sortens ballensering tongue ?

tack på förhand
mvh// johan

79 Inlägg
23 februari 2012
#2
Hogge_ skrev:
Håller på att renoverar min t5 motor o vil få lite mer flås i den.

så har som många köpt en gt35 kina kopia från turbobanditen. Turbon i sig ser bra ut o allt verkar bra.
men när jag tog bort kompressorhuset för ja ska svetsa på en 90 böj på den. så ser jag på själva lagerhuset,att det är som att dom kört med dremel/vinkelslip längst ut på muttern som håller impellern. (aldrig öppnad NY)
Går det lita på den sortens ballensering tongue ?

tack på förhand
mvh// johan

Inget ovanligt att balansering sker genom att slipa på muttrarna även på märkes turbos

I rather push a Ford than drive a BMW
Skogen Racing TEAM - Gävle

Dr. Turbo
459 Inlägg
23 februari 2012
#3
Är det slipat på muttern så är det oftast VSR-balanserat. (Skulle t.om vilja säga alltid om det är nytt)
VSR = vibration sort rig
Googla på VSR så hittar du nå videos som visar hur det går till smile


179 Inlägg
23 februari 2012
#4
Såhär ser det ut på min hx40
Dock INTE på muttern men på en hx35:a har jag sett att det slipats på muttern som sitter på turbinhjulet, dvs på "avgassidan"
http://piclair.com/data/itiah.jpg
Senast redigerat av phille18 (23 februari 2012)

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!


Sök