Håller på att renoverar min t5 motor o vil få lite mer flås i den.
så har som många köpt en gt35 kina kopia från turbobanditen. Turbon i sig ser bra ut o allt verkar bra. men när jag tog bort kompressorhuset för ja ska svetsa på en 90 böj på den. så ser jag på själva lagerhuset,att det är som att dom kört med dremel/vinkelslip längst ut på muttern som håller impellern. (aldrig öppnad NY) Går det lita på den sortens ballensering ?
Håller på att renoverar min t5 motor o vil få lite mer flås i den.
så har som många köpt en gt35 kina kopia från turbobanditen. Turbon i sig ser bra ut o allt verkar bra. men när jag tog bort kompressorhuset för ja ska svetsa på en 90 böj på den. så ser jag på själva lagerhuset,att det är som att dom kört med dremel/vinkelslip längst ut på muttern som håller impellern. (aldrig öppnad NY) Går det lita på den sortens ballensering ?
tack på förhand mvh// johan
Inget ovanligt att balansering sker genom att slipa på muttrarna även på märkes turbos
Är det slipat på muttern så är det oftast VSR-balanserat. (Skulle t.om vilja säga alltid om det är nytt) VSR = vibration sort rig Googla på VSR så hittar du nå videos som visar hur det går till
Såhär ser det ut på min hx40 Dock INTE på muttern men på en hx35:a har jag sett att det slipats på muttern som sitter på turbinhjulet, dvs på "avgassidan"