3640
Sök

S40 T4 bsr3, Hoppar som en kanin.

12 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
Jag köpte min s40 1,9 T4 -98 förra året, den fungerade bra och allt.

S40 1,9 T4
Steg 3 BSR
ca, 13 000 - 16 000

Helt plötsligt så börjar den hoppa som en kanin när jag gasar kraftigt.
Jag åkte till en bilverkstad där de skulle "kolla upp" vad felet va, så han körde iväg och började gasa otroligt kraftigt, han kom tillbaka och sa att de fungerade som de skulle.
Men då påpekade han att en lampa lyste på instrumentpanelen, och att min dumpventil var otroligt "öppen".
Så jag åkte och felsökte de och de sa att de var fel i Luftmassmätare.
Sen sa han att de är ett vanligt fel men om de börjar lysa upp igen så måste jag byta annars har den "lagat sig själv".

Så vad kan de vara för fel ? vad tror ni? snälla hjälp mig ?
Bensinen ?
Luftmassmätare?
Turbon?

samt vet ni vart man kan höja upp sin bil för den är nersänkt och de är skit fult?

MvH Paul "Snooper" placha
Senast redigerat av snooper (25 februari 2012)

12 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
Någon som vet?

55 Inlägg
25 februari 2012
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=239283 är det något liknande som mitt problem?

24 Inlägg
25 februari 2012
Prova att ta bort kontakten från lmm så ser du om den e bra eller dålig,

1 938 Inlägg
25 februari 2012
Försvann hoppandet efter att han provkörde den, eller har det kommit tillbaka?
Säger dom att luftmassemätaren ger felkod så är det väl säkert luftmassemätarn, om den inte glappar då eller nått.

12 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
beqq; inte riktigt.

YoYo_85: måste testa det wink

Glesmark: asso de försvann när han provkörde den, men när jag kör den samt min far så hoppar en, typ som att man startar bilen på första växlen utan att koppla "lixom hoppas fram"

De sa att luftmassemätaren gav felkoder, men att om de börjar lysa i instrumentpanelen så skulle jag köpa en ny.
Senast redigerat av snooper (25 februari 2012)

24 Inlägg
25 februari 2012
Gör det innan du köper nytt.Annars kan det va så att dumpventilen strullar oxå wink

Sök