4127
Sök

Bara en bas som funkar.

180 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
tja.

jag kopplade in baslådan med 2 12" men när jag skulle lyssna så kom det nästan bara ljud från en bas, varför blir det så? kan jag behöva ett batteri till för basarna e på 1500w/st.
tackar för svar!

BRIS:
                                                                           Bilens rätt i samhället.
Senast redigerat av miniballe (16 februari 2007)

93 Inlägg
16 februari 2007
kolla anslutningarna på basen är de inte då så kolla steget så de är rätt kopplat tongue

Turbo is the shit =)

Speed FMK
849 Inlägg
16 februari 2007
vad är det för baslåda?
Hemmabyggd eller köpt?
Är den ny eller gammal?
Portad eller sluten?
1 stor låda utan delning eller delad i mitten?
Vad har du för steg?
Vad testade du den på och i vilken bil?

Lite mer info så kanske vi kan hjälpa dig men är inte så lätt utan någon info alls. Vore som o säga. Min bil startar inte vad är felet?

Mvh Ludde

180 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
Baslådan e ett hemma bygge, den byggdes i sommras.
Den e sluten och inte delad på mitten, jag har ett twinfan 1200 steg och den e i en s40.

Speed FMK
849 Inlägg
16 februari 2007
okej. är båda basarna samma? risken är nämligen oavsett att de slår ut varandra. då tappar du effekt något extremt. smidigaste hade varit att dela av lådan. dock säger du att den byggdes i sommras. då kanske du har fått den att funka riktigt innan. men testa som tidigare sagt. alla kablar så de är okej. Det kan ju vara så att du kört sönder en bas o, du har otur. den skulle i så fall fortfarande ge lite ljud eftersom den får agera slavbas till den andra. Bilbatteriet ska inte spela någon roll i detta sammanhanget för då skulle du få dåligt ljud i båda basarna. Har du dock dåligt batteri skulle det kunna vara anledningen till om du har bränt talspolen på den ena basen och i så fall är det redan för sent. Kolla även så att båda kanalerna på steget funkar. testa också basarna en och en på steget.

Det är nog de råd jag kan ge dig just nu.

Mvh Ludde

Sök