2715
Sök

Projekt Evo V Gsr

36 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
#1
Hejsan

Har nu tänkt att skapa min första egna projekt tråd, har läst en massa innan men aldrig haft en egen.
Detta blir min andra projekt bil jag har, den första jag hade var en saab 9000 cse  http://www.garaget.org/?car=89671

Har inga speciella planer med denna bil, får se vart det slutar nånstans. Men energin skall läggas på trimning, ingen styling eller ljudbygge. Kommer inte bli något extrem bygge utan lite lagom.
Bilen kommer misshandlas på såväl gatan som så mycket bana jag kommer hinna med samt ha råd med.

Köpte den i november 2010 så har redan ägt bilen i över ett år, har varit en helt underbar bil att köra i sommar. Även om jag har haft lite otur med lite saker så har det varit grymt skoj och är skit nöjd med den.

När den köptes hade den följande spec.
arias 85.5 smidda kolvar
brian c H-profilstakar
hks topp packning
arp bult
ny oljepump
renoverad topp
3tums hela vägen sport katt
sinter koppling
ralliart ecu

Skall försöka gå igenom lite vad som har hänt med bilen fram tills dagsläget.


så här såg bilen ut när jag var och kollade på den för första gången. Då var huv, skärmar, fronspoiler, sidokjolar, bakspoiler och breddare bak redo för lack.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-de6024193a905241738874b66edf6c7a.jpg
Senast redigerat av sugroret (28 december 2011)


36 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
#2
Efter allting hade lackats klart och jag hade fått provkört den lite i snön blev det hemgång.
Här är den äntligen hemkommen till garaget.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-42cde1cd743a3a2a2a33a0af2a3013c2.jpg

Och fått sin plats i garaget.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-756b5e62aa8a435a6f2302db5a59292d.jpg

Har tyvärr varit väldigt dålig med att fotografera när saker och ting har hänt. så tyvärr inga före och efter bilder och har inte allt på bild.

Här är iaf arbetet på gång med att byta soppa pump till en lite värre dito. Jävla skit jobb att kapa rören som går ner till armaturen men när väl det var klart var det inga större problem.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-6942ef9bdfd165c149c6c9a7a7462f2b.jpg

Ganska omgående efter jag fått hem bilen flyttade jag bak batteriet för att få lite mer utrymme fram i motor rummet. Här ser man iaf hur det slutade, ser även fjäderbens staget jag köpt och satt dit.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-b33db7ecf8a54fed3d56a9ffac96ea0a.jpg

Köpte även ett fjäderbensstag till subbframen men tyvärr passade det inget vidare.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-ad1394cf39cfee557b53d5780e549264.jpg


36 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
#3
när bilen köptes så såg bromsoken rent utsagt förjävliga ut. Nån hade varit framme med målar penseln över dom långt innan jag köpte den, men killen jag köpte bilen av lovade att lacka om dom åt mig om jag slipade ner dom. sagt och gjort var det bara att börja med det.

Så här såg dom ut, inte skit fina.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-d2aa9fe86635279e466689336d035976.jpg

Bara att börja slipa, gick först över med avfettning för att försöka få bort det mesta.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-9183141041a81694b1d429ef1ecbc67a.jpg

provade även med ångtvätt men gick inget vidare. Här är även polarn med på bild som hade en egen evo 6:a vid denna tiden som han också skulle lacka oken på.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-2af26223589dc778e2270f5ef86ebeb0.jpg

Så här blev iaf resultatet, grymt nöjd och efter ett år av relativt hård körning ser faktiskt oken lika bra ut.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-222c223611897a41af5bacfed04083b6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-e6fd3436ccda661585445d5e1a3b073a.jpg


36 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
#4
Ny sparco ratt med snapp off nav har även monteras. Även Greddy turbo timer samt boost control.

Här håller jag på för fullt och leker elektriker.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-a8ce391df6ed5c7223c6cc9dc2719602.jpg

Och så här blev det, grymt dålig bild på resultatet men man ser iaf hur ratten blev. skall försöka ta bättre bilder på detta nästa gång jag besöker garaget.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-26d3d80fa6f52e6d9e0756f20bc0fd66.jpg


Här är en bild när jag håller på att montera av bakvingen för att skicka in den och bakluckan på omlack efter att hittat lite rost på bakluckan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-44220da38d3d344980a226c4ea654d5a.jpg


36 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
#5
Och det är i stort sett allt jag har bilder på vad som har hänt med bilen under tiden jag ägt den hitils. Så nu kommer det lite bilder på hur den sett ut i sommar.

På väg till kinnekulle för lite körning.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-702601f546f4d4f6a148c44e2d048748.jpg

Garage vila
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-ba6f44fbca93f4ff81592469b1cdb682.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-3c33986e4f79be3cad38d8315d7d24e1.jpg

Även en tripp till elmia fick jag med.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-8df88bda95eacb48409dcf639a4cf15d.jpg


63 Inlägg
28 december 2011
#6
fin evo du har smile


1 497 Inlägg
28 december 2011
#7
Gött med lite garagesällskap i vinter wink

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
36 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
#9
AxlSam skrev:
Gött med lite garagesällskap i vinter wink

hehe joo det blir allt trevligare när man är två! dessvärre mer kaffe drickande också.

Tack för kommentarerna ni andra också


36 Inlägg
30 december 2011
Trådstartare
#10
Här kommer lite nya bilder.

Bytte bort mina gamla k-sport dämpare till dessa Tein mono flex ben. Skall bara fixa nya topplagringar så är dom redo för att misshandlas på bana.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-2cf793708bccb89b77b9a6f6fca9e713.jpg

Så här står bilen just nu, motorn på väg ur för allmän övergång kanske blir lite nya roliga grejer också om ekonomin tillåter.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-6355e0ce61ad8ddc43d6ec75d2dccc43.jpg

Ett Ac kitt kommer även bli över då jag inte behöver det, om någon är intresserad?
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-53c79b124f2bd847cd783c5df25d6a3a.jpg


36 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
#11
Hänt lite i garaget senaste veckan. Motorn är nu ur, tog sin lilla stund eftersom det var första gången för mig. Urtrampningslagret jävlades en hel del bland annat. Men nu är den ur och skall börjas rivas i nästa vecka.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-2671a07220045a1325e6c02202247bb1.jpg


Så här kommer det antagligen se ut ett tag framöver
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-4fdd3966f5a34968d13cda6c92d97600.jpg

Börjar riva lite försiktigt
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68954/68954-8411212815b0c0223446d833addd8df2.jpg


1 497 Inlägg
12 januari 2012
#12
Bra jobbat!
Konstruktörerna på Mitsubishi lär väl knappast vinna pris för konstruktionen på den kopplingen wink

36 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
#13
haha beror på, grymt bra och billig konstruktion och kommer ju aldrig släppa när man kör, men vilken jävla skit att ta isär. Visst när man vet hur man gör och med lite tur går det säkert skit lätt, men första gången som i mitt fall var det ett helvete.


1 497 Inlägg
12 januari 2012
#14
sugroret skrev:
haha beror på, grymt bra och billig konstruktion och kommer ju aldrig släppa när man kör, men vilken jävla skit att ta isär. Visst när man vet hur man gör och med lite tur går det säkert skit lätt, men första gången som i mitt fall var det ett helvete.

Kan varken se det bra eller billiga i den konstruktionen jämfört med en vanlig tryckande koppling wink

36 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
#15
hehe trodde vi pratade om konstruktionen just för detta urtrampningslager med dragande koppling. Men jsälvklart känns det allmänt bättre med tryckande!


25 Inlägg
29 februari 2012
#16
Du har kommit en bit nu ser jag wink
Mera evo åt folket!


Sök