2598
Sök

Kopplingsbyte 945 turbo problem

25 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
tjo, jag och polaren har bytt koppling på hans 940 nu i helgen och allt gick skapligt smidigt tills vi skulle frikoppla, allt sitter rätt och vi får upp tryck i slaven o hävarmen rör sig precis som den ska göra men den ville inte frikoppla, vi har luftat o förlängt stången till slaven men det hjälper inte. någon som haft samma fenomen?

tacksam för svar

det är en sachs 712 platta o en orginal lamell till m90

2 266 Inlägg
7 januari 2012
Sitter verkligen inte lamellen åt fel håll? Ser ni in i lådan vid armen om den trycker helt tryckplattan? Provat schimsa ut hävarmen? kulan som armen vilar och rör sig på?

svetsdiff !!!

One Man Clan
4 287 Inlägg
7 januari 2012
lamellen sitter på fel håll skulle jag säga så nitarna som håller splinsen i lamellen tar i bultarn som håller svänghjulet på plats

25 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
lamellen sitter åt rätt håll(har gjort den tabben en gång), lagret trycker på tryckplattan också:s
finner ingen logik i detta

One Man Clan
4 287 Inlägg
7 januari 2012
Jag vet en polare som bytte till helt ny 940 org koppling,  och han fick de inte å lira trotts rätt artikelnr osv, åkte till autoexperten å fick nya grejer sen lirade de. vi kom aldrig fram till vad som var felet på den bilen.

plocka ner grejerna å jämnför dom nya mot dom gamla, hyffsat lätt å se vart som felar om man står å klurar lite med skjutmått

25 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
jo det blir ju troligtvis så, men en liten "rolig" grej var att vi fick det o funka i ca 1,5 mil och sen tyckte polaren att det vart lite trögt o få i växlarna när han stod stilla.. och då tog vi upp bilen igen och justerade lite på pinnen till slaven o då slutade det att funka

One Man Clan
4 287 Inlägg
7 januari 2012
kör ni fortfarande orginal slang mellan slav å huvudcylinder ? dom brukar ge upp ihop med hårdare koppling. bilen är väl inte "purfärsk" heller misstänker jag

25 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
jo det är ju sant, vi ska kika vidare på åbäket imorgon så får vi se, tack för hjälpen hitills:)

25 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
har ej hittat problemet än, men kopplingen frikopplar när man lättar pedalen ca ett par cm från golvet?:S

One Man Clan
4 287 Inlägg
29 februari 2012
nått är fel, tex att bilen kopplar för mycke, kopplar man för mycket så får de motsatt effekt, då börjar den å greppa lamellen igen.

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
1 mars 2012
byt slangen så behöver man inte förlänga och krångla
slangen expanderar så pass mycket att oljemängden inte räcker till ordenkligt

Kör fort så hinner inget hända...

25 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
xuri: jo något knas är det men vet ej riktigt:P

growe: förstår inte riktigt hur du menar, när jag kopplar fullt så frikopplar den inte, men när jag släpper upp pedalen ca2 cm så frikopplar den

Sök