3515
Sök

Abs Bmw 530

64 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
Någon som vet hur absen fungerar på en bmw 530da -99=? Bytte givaren högerbak, men när ja kollar i hålet ser drivaxeln väldigt rostig ut just där absgivaren ska mäta av.?? hur funkar de? På En Vw w de ju en krans man mäter mot men på denna verkar de inte va så. och abs.n funkar fortfarande inte sad

113 Inlägg
1 mars 2012
hej försök och läsa av felkod på abs systemet brukar oftast visa vilken givare det är.
annars kan du försöka mäta motståndet på abs givarna genom att te isär kontakterna.
mvh

64 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
Men de va inte de ja fråga. undrar va givarn mäter mot på axeln. Ja har läst felkoder och fick på givare högerbak men tror att spåret den läser mot e skrot...

113 Inlägg
1 mars 2012
Ja är det inte rätt avstånd till givaren så får den fel signal från magneten om det inte är kuggkrans på bilen. (kommer inte ihåg hur det ser ut på e39)

64 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
De är inte kuggkrans ser ut som en måladyta som den läser på men på min har den målade ytan rostat bort och ser sliten ut...

113 Inlägg
1 mars 2012
det verkar som om du får byta hela navet där eller om den ringen går och köpa löst och limma på.

64 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
viktor_89 skrev:
det verkar som om du får byta hela navet där eller om den ringen går och köpa löst och limma på.

A de känns som byte av drivaxel är ett måste sad

113 Inlägg
1 mars 2012
ja tyvärr så kostar det och ligga på topp tongue

64 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
viktor_89 skrev:
ja tyvärr så kostar det och ligga på topp tongue

Dyng bmw... Blir nog en Volvo snart igen känns de som... fan

113 Inlägg
1 mars 2012
onödigt att skriva så volvo v70 av samma årmodell har ju ännu mer problem med abs systemet.
jag vet för jag jobbar på en allbilsverkstad

62 Inlägg
1 mars 2012
givaren läser på en magnetring som sitter i lagret

64 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
kadden skrev:
givaren läser på en magnetring som sitter i lagret

Såg de till slut=)... Fick rensa på rost å skit från drivaxeln bara smile
tongue

Sök