Som tråden lyder, så knastrar/sprakar ljudet i alla högtalare, tom försvinner helt ibland när jag endast svänger vänster på min volvo s40 -98 spelar ingen roll om man svänger i 20 eller 100, händer samma sak. dock så fortsätter basen att dunka på som vanligt.. har varit så här ett tag nu men har inte orkat ta tag i problemet förräns nu..
någon som har den minsta susning om vad det kan vara?
tack på förhand! /coffe
p.s svar som "ge fan i att svänga vänster" undanbedes tack )
Som tråden lyder, så knastrar/sprakar ljudet i alla högtalare, tom försvinner helt ibland när jag endast svänger vänster på min volvo s40 -98 spelar ingen roll om man svänger i 20 eller 100, händer samma sak. dock så fortsätter basen att dunka på som vanligt.. har varit så här ett tag nu men har inte orkat ta tag i problemet förräns nu..
någon som har den minsta susning om vad det kan vara?
tack på förhand! /coffe
p.s svar som "ge fan i att svänga vänster" undanbedes tack )
driver du med steg eller på stereon?
måste du köra eller räcker det med att du vrider hjulen?
högtalarna drivs på stereon när bilen är kall räcker det nästan att man vrider på hjulen för att det ska uppstå, dock avtar det en hel del när bilen är varm..vilket verkar lite konstigt..
högtalarna drivs på stereon när bilen är kall räcker det nästan att man vrider på hjulen för att det ska uppstå, dock avtar det en hel del när bilen är varm..vilket verkar lite konstigt..
okej låter ju som glapp. kolla jorden som rigan skrev, samt kolla kablarna från stereon till högtalaren.
okej låter ju som glapp. kolla jorden som rigan skrev, samt kolla kablarna från stereon till högtalaren.
ska kolla upp det här med jordningen får se om man hittar nått!
haha har hittat felet nu! glapp i en högtalare -.- märkte felet när jag flyttade över högtalaren till en annan bil eftersom samma problem uppstod då i den bilen.. så jävla simpelt å skrattretande fel! otroligt skön känsla när inte ljudet försvinner nu när man svänger vänster! haha