3607
Sök

Ska köpa ny dump (modeller för 850?)

106 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#1
Hej, skulle gärna ha lite tips om dumpventiler, så som wastegate osv osv..

Just nu kör jag med en JBR-A25 eller nåt sådant om jag inte minns fel
Men den låter inte som jag vill att den ska ^^ förslag om olika dumpar till modellen 850 T5a?

vet inte om det är bäst med öppen, återcirkulerande eller hybrid?
HJÄLP^^wink

Mvh


8 251 Inlägg
28 februari 2012
#2
Krasst sett så är återcirkulerande bäst. Men det funkar med en öppan också bara man köper en veetig som håller tätt. Och om du nu är ute efetr ett specifikt ljud så bör du nog beskriva det för att förenkla tipsandet på lämplig modell.


Bonntrimmare
620 Inlägg
1 mars 2012
#3
det är ju piss avstånd för dig att bara åka till StreetPerformance, Autotech, Extremt, creatix osv bara att åka å snacka med dom så hjälper dom dig. men jag tycker att du borde fortsätta köra på din dump du har om jag inte miss minner mig så är den ju "made in Göta" tongue

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

106 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
#4
hahahaha daniel! wink ah jooo, det är väl sant så sätt!.. men tycker man borde kunna spänna fjädern lite, för tycker den går igång på så höga varv, eller så är det bara jag som är lite överkänslig å inte vet vad jag ger mig in på! wink


Bonntrimmare
620 Inlägg
4 mars 2012
#5
menar du att du vill att den ska låta tidigare eller senare? det beror ju mycket på när turbon börjar lämna laddtryck

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Rejsa ?
2 959 Inlägg
4 mars 2012
#7
Henrik_STI skrev:
HKS ssqv grymast av dom alla

Håller inte med, hade en på min tidigare Evo och den började läcka vid 1.5 bar och det var enligt mapparen vanligt problem med SSQV.

Autotech

Rejsa ?
2 959 Inlägg
4 mars 2012
#8
AxL0n skrev:
Hej, skulle gärna ha lite tips om dumpventiler, så som wastegate osv osv..

Just nu kör jag med en JBR-A25 eller nåt sådant om jag inte minns fel
Men den låter inte som jag vill att den ska ^^ förslag om olika dumpar till modellen 850 T5a?

vet inte om det är bäst med öppen, återcirkulerande eller hybrid?
HJÄLP^^wink

Mvh

Ska du byta både dump och wastegate? Förstår inte riktigt.
Men JBR dumparna är bra, justera den om den inte öppnar som den ska.
Räcker det inte med att skruva så kan du ju kapa fjädern eller lägga in brickor vid behov.

Autotech

106 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
#9
Problemet är att jag har försökt skruva lite, men den är bomb fast -.-, men jag har öppnat så den är återcirculerande nu å nu funkar den mycket bättre wink


54 Inlägg
4 mars 2012
#10
Busgrabb skrev:
Henrik_STI skrev:
HKS ssqv grymast av dom alla

Håller inte med, hade en på min tidigare Evo och den började läcka vid 1.5 bar och det var enligt mapparen vanligt problem med SSQV.

ofan.. hade på min förra  850i och den ladda 1.5 å den gick kanon med den


Ung&Dum
430 Inlägg
5 mars 2012
#11
Kör på en återcirkulerande volvo är inte dumma i huvet när dom tar fram sina grejer , men upp till dig skulle satsat på en Nuke annars.

In hoc signo vinces

Finraggare
2 381 Inlägg
5 mars 2012
#12
Varför inte spexa och köra en GFB Deceptor Pro - så kan du ställa mellan öppen och återcirkulerande från kupén

Nu har jag kollat på Tial till mitt bygge - verkar riktigt bra

I love being a nobody - because nobody is perfect.


Sök