Hej, skulle gärna ha lite tips om dumpventiler, så som wastegate osv osv..
Just nu kör jag med en JBR-A25 eller nåt sådant om jag inte minns fel Men den låter inte som jag vill att den ska ^^ förslag om olika dumpar till modellen 850 T5a?
vet inte om det är bäst med öppen, återcirkulerande eller hybrid? HJÄLP^^
Krasst sett så är återcirkulerande bäst. Men det funkar med en öppan också bara man köper en veetig som håller tätt. Och om du nu är ute efetr ett specifikt ljud så bör du nog beskriva det för att förenkla tipsandet på lämplig modell.
det är ju piss avstånd för dig att bara åka till StreetPerformance, Autotech, Extremt, creatix osv bara att åka å snacka med dom så hjälper dom dig. men jag tycker att du borde fortsätta köra på din dump du har om jag inte miss minner mig så är den ju "made in Göta"
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
hahahaha daniel! ah jooo, det är väl sant så sätt!.. men tycker man borde kunna spänna fjädern lite, för tycker den går igång på så höga varv, eller så är det bara jag som är lite överkänslig å inte vet vad jag ger mig in på!
menar du att du vill att den ska låta tidigare eller senare? det beror ju mycket på när turbon börjar lämna laddtryck
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
Hej, skulle gärna ha lite tips om dumpventiler, så som wastegate osv osv..
Just nu kör jag med en JBR-A25 eller nåt sådant om jag inte minns fel Men den låter inte som jag vill att den ska ^^ förslag om olika dumpar till modellen 850 T5a?
vet inte om det är bäst med öppen, återcirkulerande eller hybrid? HJÄLP^^
Mvh
Ska du byta både dump och wastegate? Förstår inte riktigt. Men JBR dumparna är bra, justera den om den inte öppnar som den ska. Räcker det inte med att skruva så kan du ju kapa fjädern eller lägga in brickor vid behov.