Noxxer skrev:
Vettemannen skrev:
tkd_rille skrev:
Nu får några ge sig här. De är jättevanligt att föräldrarna äger bilarna och fullt förståeligt.
Försäkringsbolaget kommer höja självrisken om de anser att han är den som brukar bilen mest.
Jag försäkrade alla mina bilar på föräldrarna tills jag blev gammal nog och även motorcyklarna. Varför ? För de var ekonomiskt positivt. Då försäkringarna ligger oftast på fordonets halva värde när de gäller bilar och på motorcyklar så var försäkringsbeloppet mer än värdet på bågen. Vill inte fb då ersätta så har man sparat ihop dem pengarna ändå och kan köpa ny om man nu skrotar fordonet.
Fb får själva skylla sig då de driver mer folk. Även om fordonet är vanligt bruksfordon så gynnar de inte yngre att köpa nya miljövänliga.
Ja men snälla.....varför ska inte de unga dra sitt strå till stacken för? De har ju de största kostnaderna och då ska de oxå betala mest.
/Benny
Jag går gärna med på att betala lite mer som ungdom ( 23 år ) men någonstans går fan gränsen.
Men att behöva betala 30 000kr mer per år än min far för en jävla bilförsäkring är fan INTE okej. 5-6 000kr mer är okej men 30 000?
Ja, 30000 kr mer än din far för likadan bil låter ju lite för mycket.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!