3324
Sök

Är det bedrägeri på gång eller är det allvar?Nån som gjort detta innan?

8 883 Inlägg
20 augusti 2011
Andromeda skrev:
Min gode Hamilton, det är ställt utom allt rimligt tvivel i rättslig instans ett flertal gånger att denne man ägnar sig åt denna typ av brottslighet. Och på vilket sätt missaktar jag en dömd brottsling genom att påtala att denne är en dömd brottsling? Det är ju ett faktum. Det sociala stigmat får brottslingar ta om de begår brottsliga gärningar.

Du inser att i och med att du tar bort namnet missunnar du även oskyldiga bilsäljare som hittar tråden att kunna googla namnet och få sina misstankar bekräftade? Att varna för skojare och brottslingar kan aldrig vara kränkande så till vida att det är fastställt att de är just brottslingar.

Det spelar ingen roll om man är dömd eller inte hänga ut någon så som du gör är förtal!

Vill du ha mera info så kan vi ta det via PM.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

19 Inlägg
22 augusti 2011
Denhär herren ringde mig också och sa precis samma sak att jag skulle få pengarna om 2 veckor och att jag skulle skriva på ett köpekontrakt från banken. Han pruta inte en krona och köpte bilen på telefon.

Jag gick givetvis inte med på det.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
22 augusti 2011
Bagin skrev:
Denhär herren ringde mig också och sa precis samma sak att jag skulle få pengarna om 2 veckor och att jag skulle skriva på ett köpekontrakt från banken. Han pruta inte en krona och köpte bilen på telefon.

Jag gick givetvis inte med på det.

Det är tur att det finns sådana här forum så att sånt här ofog kan spridas ganska snabbt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

34 Inlägg
22 augusti 2011
en god regel:inga pengar=ingen bil.

7 392 Inlägg
22 augusti 2011
skulle vara roligt att ha en kontant tel,, å sen lura han till en mötesplats å skrämma han,, om man inte visar sin id,, eller sin bil så kan han ju inte komma efter en sen wink ,, obs jag tror jag skulle vara för feg,, men skulle vara roligt att han fick smaka wink

Najs
22 augusti 2011
ja har råka ut för samma snubbe.. dra dig ur nu kan ja säga för de där e bara skitsnack han håller på me

Rumpmas
3 860 Inlägg
22 augusti 2011
granadadr skrev:
skulle vara roligt att ha en kontant tel,, å sen lura han till en mötesplats å skrämma han,, om man inte visar sin id,, eller sin bil så kan han ju inte komma efter en sen wink ,, obs jag tror jag skulle vara för feg,, men skulle vara roligt att han fick smaka wink

Många som säger så och har sagt så förut, men han lever ju än? Ärligt talat är det nog fel människor att bråka med. De har inga spärrar, och får du för dig något har du hela klanen efter dig och din familj. Dom kör ju med blodshämnd. Ingen idé att bråka, speciellt om man inte har något att vinna på det.

Maserati
483 Inlägg
22 augusti 2011
Jag råkade ut för en sådan person. Det var ett helvete att bli av med honom.

Jag älskar jordguppar !

4 Inlägg
22 augusti 2011
Bara bluff o båg!

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
23 augusti 2011
FATTAR... inte hur tråd efter tråd om dessa bluffaffärer kommer upp här på garaget? Är det verkligen så många här som verkligen överväger att släppa iväg sin bil med löfte om stålar senare som dessa trådar pekar på. Är folk så kåta på stålar och få iväg sin kärra att dom släpper allt i fråga om sunt förnuft och är beredda att bete sig som en idiot? Casch is king, så har det alltid varit och kommer så att förbli. Att ens komma på tanken att lämna iväg bilnycklar, regbevis till vem som helst på gatan...? För det är precis så det är, fattar inte...
Senast redigerat av hotrodder (23 augusti 2011)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
23 augusti 2011
Låt mig gissa, det var Corvetten du hade ute för försäljning?
Han kom och sa att han har en köpare som köper bilen om 14 dagar.
Right?

Exakt det hände min granne. Han lämnade självklart inte ifrån sig bilen. Det var också en Corvette C5.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

88 Inlägg
23 augusti 2011
Att denna zigenar "Lasse" kan hålla på fortfarande är skrämmande.

Jag träffa på han första gången runt -95 när jag skulle sälja min Golf cab-94. Då drog han inte historien om pengarna föräns vi träffat och det blev NEJ direkt.

Kommer ihåg hans grabb som inte var så gammal då, han kunde rabbla upp alla bilmärken som körde förbi.

Något år senare när nästa bil skulle säljas. Telefonen ringer och en herre presenterar sig som Lasse och jag känner igen rösten direkt. Blev NEJ direkt i luren.

Sen har det hänt en gång till när jag skulle sälja en bil.

Imponerande att han fortfarande kan presentera sig som Lasse.

6 630 Inlägg
6 mars 2012
Bump, lulz

Tror personen är i farten igen. Numret finns på en annons om en lägenhet som det är akut behov av..men då är det ett annat namn. Mailen är ett helt annat namn också.

"hej jag är intresserad av din bil.var god och ring mig så fort du kan.på
*nummer*.du kan fråga efter lasse"

Gäller dock vinterbilen.

De/Dem

Sök