2727
Sök

Klart ljud i bilen..

stRaend
11 mars 2012
jajaja , skit i vilka som har den eller inte nu tongue det kommer en uppföljare i kanske samma prisklass som TS kan köpa om han behöver uppgradera. Hoppas TS har fått lite mer kött på benen inför sitt val av framsystem smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
11 mars 2012
TT-Avant skrev:
Lonefox skrev:
TT-Avant skrev:

Inget illa om dem, men har de dem hemma på hyllan då? För jag tror inte att AR audio har fått hem dem nämligen.

Vad som jag vet säkert skiljer är 13 bands Eq, SD kort.

Enligt infon har alla utom Borlänge den hemma...
Vet efter ett sms att Thn har den hemma iaf big_smile

svårt att tro, för jkpg har den inte heller. ;-)

Står inte med på listan tongue
En miss av dem att inte ha med dem på sidan.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

108 Inlägg
11 mars 2012
KDC-BT92SD spelar inte .wav (eller .flac, .ape heller för den delen) om det spelar roll. Vet detta då jag tänkte köpa den men det föll just på det.
Otroligt att den inte gör det då när man börjar komma upp i pris är just bättre ljud man är ute efter roll

Peter smile
Senast redigerat av wolw (11 mars 2012)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 mars 2012
Mig veterligen så finns det i princip ingen enhet som spelar flac förutom nån grej från Kina. wink Däremot så ska alla enheter som är Ipod-kompatibla kunna spela alac, Apples variant på lossless.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

108 Inlägg
11 mars 2012
ChriZtoffer skrev:
Mig veterligen så finns det i princip ingen enhet som spelar flac förutom nån grej från Kina. wink Däremot så ska alla enheter som är Ipod-kompatibla kunna spela alac, Apples variant på lossless.

Inte via inbyggda D/A omvandlaren vad jag vet, då blir det .aac.

Att .flac inte finns vet jag, men om man upprepar det tillräckligt ofta i forum kanske någon fixar det wink

Bara HU'n fixar .wav är jag nöjd. JVC f.o.m KD-R731 spelar det, Pioneer f.o.m DEH-6400BT t.ex ingen av dom speciellt dyra.

I varje fall jag hör stor skillnad på .wav och .mp3 om man inte ska släpa på CD skivor. Trådskapare var ute efter klart ljud så en HU som fixar .wav kan ju vara att tänka på. Sedan är ju inte en kedja bättre än den svagaste länken så utan bra fronthögtalare så spelar inte filformatet någon roll.

Peter smile

247 Inlägg
11 mars 2012
Jag funderar på att införskaffa en kenwood 6051 och den är ju kompatibel med ALAC, kommer jag kunna spela upp det med ett USB minne då?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 mars 2012
Nej, ALAC måste köras via en iPod/iPhone.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök