Hej!
Efter att ha blivit inspirerad av
"D_Nilsson" här på garaget, tänkte jag att det var dags att starta en projekttråd!
Jag har tidigare i vinter lagt upp ett par sporadiska bilder under ett fotoalbum, men tänkte att det skulle kunna vara roligare att göra det till en
projekttråd som gör det lättare för er att följa vad som pågår med min bil!
Bilen jag äger är för mig en dröm, min fina BMW M3 E36, och jag tänkte under avställningsperioden 2011/2012 göra ett par mindre ingrepp som leder till ett
bättre skick på bilen samt möjligtvis lite mer original-stuk och ett mer välljudande avgassystem!
Syftet med denna tråd är ju självklart att offentliggöra en del av det arbete som sker med bilen, men jag är även väldigt öppen för era kommentarer,
åsikter, tips och synpunkter, allt är välkommet!
Bilen är uppställd på pallbockar, med ett täcke över bilen för att förhindra ett tjockt lager damm under avställningstiden, samt så är batteriet urkopplat.
De punkter som skall åtgärdas är följande;- Målning av samtliga bromsok samt nav (Klart)
- Rengörning av samtliga hjulhus följt av sprayning med svart Body-färg (Klart)
- En grundlig polering av hela bilen följt av flera lager vax, enbart med användning av Meguirs-produkter (Klart)
- En grundlig polering av samtliga fälgar följt av flera lager vax, enbart med användning av Meguirs-produkter (Klart)
- Rensning av slutburken på allt ljuddämpande material
- Insmörjning av lädret i bilen
- Möjligen byte av emblem på huv samt baklucka, från nuvarande AC-Schnitzer till BMW-Original
- Möjligen byte av ratt från nuvarande mocka till BMW-Original 3-ekrad M3 ratt med airbag
Bilder på det som redan är avverkat kommer jag lägga upp nedan, resterande lägger jag upp efter hand som arbetet blir gjort.
Som sagt, kom gärna med förslag och synpunkter om vad jag mer kan göra, men håll i åtanke att jag är 22 bast som inte (än så länge i alla fall) kan
lägga hur mycket pengar som helst på bilen då en lägenhet även ska finansieras...men allt roligt behöver inte vara dyrt!
Sist men inte minst skulle jag väldigt gärna vilja ha tips om vilka BMW-träffar man kan/ska åka på under säsongen 2012!
schmiedmann är inplanerat, men vill även åka på så många banträffar det bara går!
/ Erik