Specialverktygen är dels de för att låsa motorn i "noll" läget samt ev den där nyckeln för att vrida på Vanosen. Som sagt de allra flesta klarar av att få motorn att gå, men inte som den skall, trots att de följt instruktionerna, finns flertalet exempel på autopower.se. Nåja var o en gör som en vill. Jag har själv diskuterat just det här med Vanos med en mek som skruvat BMW i ca 20 år (han kör numera eget) o han yra nåt om att man skall "trycksätta" Vanos vid montering för annars blir kamtiderna fel. Riktigt hur han menade vet jag ej, men han rådde mig att INTE ge mig på det själv. Motorn i fråga var en M52B28 enkel-Vanos, snarlik den i tråden.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure