3337
Sök

Volvo 740 vibrerar mycket

24 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
Hej

Har en Volvo 740 GLT 16v som vibrerar mycket. Den går hur fint som helst i låga hastigheter fram till 60 sen börjar den vibrera mycket och efter 100-110 så går den också jättefint, någon kunnig som kan hjälpa mig? smile

579 Inlägg
16 mars 2012
Bossen_91 skrev:
Hej

Har en Volvo 740 GLT 16v som vibrerar mycket. Den går hur fint som helst i låga hastigheter fram till 60 sen börjar den vibrera mycket och efter 100-110 så går den också jättefint, någon kunnig som kan hjälpa mig? smile

Var vibrerar de? I ratten eller vibrerar hela bilen utveckla lite mer smile

24 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
motorraZ skrev:
Bossen_91 skrev:
Hej

Det vibrerar inte i ratten utan det är typ som om själva bilen vibrerar, den vibrerar även om man släpper på gasen. Kan det vara ngt med kardanen? smile

579 Inlägg
16 mars 2012
Bossen_91 skrev:
motorraZ skrev:
Bossen_91 skrev:
Hej

Det vibrerar inte i ratten utan det är typ som om själva bilen vibrerar, den vibrerar även om man släpper på gasen. Kan det vara ngt med kardanen? smile

Säkerligen. Kollat stödlager och sånna grejor? smile

24 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
Nej har inte kollat ngt än smile Men det blir väl till att kika på stödlagret då, men om det inte är stödlagret vad kan det då vara? smile

1 915 Inlägg
16 mars 2012
3st förslag på ev fel.
Obalans i däcken.
Obalans i kardanaxel.
Obalans i bakaxel.

Hade samma fel på min 945a. Efter jag bytte stödlagret till kardanaxel blev det bättre, men helt bra blev det först efter jag bytte bakaxeln som var rätt slut...
Bara att kolla över o leta fel.
Börja med att kolla stödlagret på kardanaxel..

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

24 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
Louksor skrev:
3st förslag på ev fel.
Obalans i däcken.
Obalans i kardanaxel.
Obalans i bakaxel.

Hade samma fel på min 945a. Efter jag bytte stödlagret till kardanaxel blev det bättre, men helt bra blev det först efter jag bytte bakaxeln som var rätt slut...
Bara att kolla över o leta fel.
Börja med att kolla stödlagret på kardanaxel..

Okej tack då vet jag, blir nog till att kolla på det nu i helgen då smile

Sök