3499
Sök

E85 Konvertera Audi a4 1.8tq

572 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
Tänkte höra med er här inne om E85 konvertera min audi a4. Någon som vet vad det kostar att byta spridare plus mappning? Och vart kan man göra detta inom skåne? Helst inom lund malmö regionen.

Jag har hört att det ökar med 30 hk med e85.. Stämmer detta??

Tackar för svar..

DZ Design På Facebook

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
16 mars 2012
Dannz0 skrev:
Tänkte höra med er här inne om E85 konvertera min audi a4. Någon som vet vad det kostar att byta spridare plus mappning? Och vart kan man göra detta inom skåne? Helst inom lund malmö regionen.

Tackar för svar..

Nu är jag ingen fena på din motor, men e85 har cirka 30% mindre energi än en liter bf95, så måste alltså trycka in 30% mer sås, det är nog det du har hört.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

572 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
discokapten skrev:
Dannz0 skrev:

Tackar för svar..

Nu är jag ingen fena på din motor, men e85 har cirka 30% mindre energi än en liter bf95, så måste alltså trycka in 30% mer sås, det är nog det du har hört.

Nu hänger jag inte med här.. Menar du att man ska behöva tanka i 30% mer e 85 än bensin?? :S

Jag har hör att det ska ge runt 30 hk.

DZ Design På Facebook

84 Inlägg
16 mars 2012
ja bilen kommer dra 30% mer etanol än om du kör bensin. Kommer bara få mer effekt om du byter till etanol o sen ändrar tändningen.

572 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
Det med att den drar 30% mer har jag med hört.. Men sen är det många som påstår att bilen inte alls drar så mycket.. Och jag frågade innan om vad det kostar att mappa bilen till Etanol..

DZ Design På Facebook

84 Inlägg
17 mars 2012
om motorn ska gå optimalt så ska man tillsätta 38% mer bränsle om man kör med etanol. Såklart man kan snåla lite med blandningen men då äre inte så bra o köra fullgas o skit

572 Inlägg
19 mars 2012
Trådstartare
Hittade att BSR gör etanol konvertering. Får väl bli att lämna in den där när man får råd.. smile

DZ Design På Facebook

3 292 Inlägg
21 mars 2012
Njaa jag har för mig att den drar ca 38% mer  för att uppnå samma som motsvarande fast bensin. Allt är väl relativt men tänk dig för, inget guld och gröna skogar med E85 då det sällan funkar som man tänkt sig.. svårstartad och misstända och tjuvstanna är några av problemen som kan uppstå .. lite beroende på bil till bil, det kan ju bli bra åxå om du har tur.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

572 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
Njaa jag har för mig att den drar ca 38% mer  för att uppnå samma som motsvarande fast bensin. Allt är väl relativt men tänk dig för, inget guld och gröna skogar med E85 då det sällan funkar som man tänkt sig.. svårstartad och misstända och tjuvstanna är några av problemen som kan uppstå .. lite beroende på bil till bil, det kan ju bli bra åxå om du har tur.

Jag tror jag tar dom chanserna när bensinen ligger på 18kr litern medans etanolen ligger på 10kr litern.. smile

DZ Design På Facebook

Sök