3149
Sök

Volvo 740 -88

47 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Hejsan!

Har haft en 740 b230f -88 som inte får gnista, och soppa pumpen går inte igång heller.
Bytt alla tänddelar, byt förpump.
Får ström fram till tändspolen men ingen gnista,  la mig under bilen för o mäta ström till pumpen, där fick jag ingen 12v men jorden var hel. Diagnosuttagboxen funkar endast uttag 6 och inte 2:an ifall detta kan hjälpa!
Testat byta det vita bränsle relät och det svarta vid expansionskärlet allt förgäves...
Någon som råkat ut för samma fel?
Tacksam för all hjälp!

47 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
ingen?

21 Inlägg
25 februari 2012
kolla säkring nummer 1. annars kolla stiften till säkring nummer 1, kan glappa där, då får man så här stört fel!

The RoadRunner
41 Inlägg
25 februari 2012
Vevaxelgivaren!!

Man ska inte kasta spjut i glashus

47 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Okej något bra sett o kolla säkring 1 på?

Vevaxelgivarn har den me pumpen o göra?

21 Inlägg
5 mars 2012
nej vevaxelgivarn har inget med soppan å göra. testa att bygla mellan kablarna som går till säkringen. alltså under hela "säkrings boxen" eller vad de heter, hela boxen går att plocka ur så du kommer åt, sitter med två plastklackar typ

766 Inlägg
5 mars 2012
Ekerstrand skrev:
nej vevaxelgivarn har inget med soppan å göra. testa att bygla mellan kablarna som går till säkringen. alltså under hela "säkrings boxen" eller vad de heter, hela boxen går att plocka ur så du kommer åt, sitter med två plastklackar typ

Klar den givarn har med de att göra annars vet ju inte boxen när spridarna ska öppna och soppa pumpen går inte om inte spridarna börjar öppna

47 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Hejsan!

Skall så fort jag får tid över ta och felsöka den har två andra bilar i verkstan som har lite förtur.
Men skall ta och felsöka kablage, koppla bort onödiga kabeldragningar som förra ägaren gjort, kolla kablage till vevaxelgivarn då jag märkte detta var dåligt. Hör Av mig senare iveckan!
Tack för alla svar än så länge!

47 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Lossat på växellådan efter mkt om o men fy fan för rostiga grejer ^^ gick o bygla pumpen då fungerade den men så går ju inte o köra, så imorn ska jag ta o byta vevaxelgivarn och se om de hjälper

766 Inlägg
9 mars 2012
Klantost skrev:
Lossat på växellådan efter mkt om o men fy fan för rostiga grejer ^^ gick o bygla pumpen då fungerade den men så går ju inte o köra, så imorn ska jag ta o byta vevaxelgivarn och se om de hjälper

Byta pump relä låter de som. Varför hade du ner lådan?

47 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
för o komma åt o byta vevaxelgivarn, samt rengöra vid svänghjulet. Men inget fungerade så skrotar den ist½

Sök