1483
Sök

Handskfack!

23 Inlägg
20 augusti 2005
Trådstartare
#1
Mitt handskfack på min Audi A4 -01 har gått i baklås! Jag kan låsa den men inte öppna den! Ytterst pinsamt och inget jag vill lämna in den på Audi för.
Helst vil jag fixa det själv.... vill inte pynta en massa stålar för en sån skitsak.
Nån som har råkat ut för samma sak? eller är det nån som vet hur man ska gå till väga.
Kofot är inget alternativ!


638 Inlägg
20 augusti 2005
#2
Vet inte men ett alternativ är ju att riva ut hela instrumentpanelen och försöka komma in bakifrån och få upp den.

Finns dock säkert väldigt mycket enklare lösningar smile

Kommer väl nånting här snart!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
20 augusti 2005
#3
Borra upp det och köp nytt lås på skroten!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

23 Inlägg
21 augusti 2005
Trådstartare
#4
Riktigt så enkelt är det ju inte som att bara borra upp det! Jag vill ju ha kvar originalnycklarna till låset. Köper jag "nytt" på skroten så får jag en extra nyckel på köpet...


VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
21 augusti 2005
#5
japp det får du! jag visste faktikst inte om attnågon låste handskfacken aldrig hört talas om det!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

1 327 Inlägg
121 Inlägg
23 augusti 2005
#7
slå på det?tongue..gammal metod..funkar den på datorer så funkar den säkert här ocksåtongue

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
24 augusti 2005
#8
Om det är lika fyndigt som golf 3. Slå söder öppningshandtaget eller så, but skifta sen över låscylindrn i ett nytt handtag. Hoppas det löser sig!


23 Inlägg
9 oktober 2005
Trådstartare
#9
Svar till Spunk_Totte. Hehe nä det kanske e sant att man sällan låser handskfacket. Dock så var det så när jag köpte bilen. Tyckte det var en bagatell då men nu när man ska fixa det själv så blir det ju genast mycket jobbigare!



Sök