För att gå den godkänd på en registreringsbesiktning så skall motorn vara i originalskick och ha godkända avgasvärden.
Med originalskick menar jag att ingen lastbilsturbo eller extraktorgrenrör eller scania-intercooler får finnas eller en stressad 13c med 1.2 bars ladd är inte håller så smart när man ska regga.
Det du behöver göra:
Montera motor med tryckrör,ic etc och bygg ett avgassystem med en godkänd fungerande katalysator, Universalkatt brukar funka vid nybygge av avgasystem.
Byt chip/boxar till turbo och skarva in spridarmotstånd på pluskablarna till spridarna och förläng kablarna till LMM.
Sen bokar du tid för reg.bes av utbytt motor, du skall också väga bilen, vissa stationer har våg, detta får du kolla upp med dem när du bokar tiden.
Vid reggningen så ha gärna ett regnr på en 940 som har samma motortyp och gärna årsmodell till hands som de kan slå på för att se effekt,vridmoment,motorfamlilj etc på din turbomotor.
Jag tror jag fick med det viktigaste där.