4327
Sök

244 gl -80 steriopro hackar när man använder spaken till helljuset.

320 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
de är hemmakopplat på denna bil så man blir helt snurrig.

om man kör i mörker och lyssnar på en skiva så hackar sterion till någon sec varje gång man bländar av och på helljuset. men ingen reaktion när man vrider på/av med knappen på instrumentet.. lyssnar man på radio knäpper de bara i högtalarna när man rör spaken på ratten.

om bilen stått över natten brukar inte sterion starta eller så hackar den om man har skiva. va värre om de va kallt ute. men radio går bra.
om skivan är lite repig tar de längre tid innan de blir lyssningsbart.

har haft denna sterio i en annan bil förut å då va de aldrig några problem alls.

voltmätaren säger oftast 13.6 till 14 volt.... på morgonen brukar de va runt 12.5v i batteriet.
generatorn laddar bra då den är mätt med multimeter.

Bmw Ownz

Illustratör
826 Inlägg
2 april 2012
Jag skulle börja med att kika över jorden till stereon. Gör ett test med en utvändigt dragen kabel där du jordar bra och pröva ljusspaken.

Har du något slutsteg inkopplat eller kör du via högnivå?
Senast redigerat av Fallan (2 april 2012)

Tänker...

320 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
Fallan skrev:
Jag skulle börja med att kika över jorden till stereon. Gör ett test med en utvändigt dragen kabel där du jordar bra och pröva ljusspaken.

Har du något slutsteg inkopplat eller kör du via högnivå?

hej! jag provade jorda sterion direkt från batteriet med en lång kabel, dra + på samma sätt och - men ingen skillnad. blåst med tryckluft i den, och gjorde rent ytorna på säkringen bakom sterion å de vart lite bättre inbillade jag mig.

kör lågnivå till slutsteget. provade dra ur den utan skillnad.

funderar på om sterion legat och blive förstörd av sig själv..

har ingen annan sterio att testa med i nuläget men jagar efter en som man kan prova med. känns inte ok att köpa en annan om de skulle visa sig vara fel i bilen iaf..

Bmw Ownz

Sök