3415
Sök

Volvo 740 Gl -88 EL fel ? Hjäälp !

146 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
Tjena. ska förklara så gott jag kan.

Min bil har dött 2 gånger.

Första gången : bytte jag bränslepump. Då starta bilen.

Andra gången : Bytte bränslepump igen.. men startar inte, sedan dess har den stått still utan att fungera.

Vad som gjorts för att försöka få igång bilen :

Bytt bränslepump och bränslefilter.

Byt hela tankarmaturen ibak.  (bakre bränslepumpen (i tanken)  )

Får ström till bakre pumpen så den pumpar fram bränsle till pumpen under bilen.

Men efter det kommer det inte bränsle upp till motorn.

För jag vet att det inte kommer ström till kablarna som sätts in i den undre bränslepumpen.

Sen testa vi direktström från batteriet till pumpen, och fixa fram bränsle till motorn.. men den tänder inte..  Vet inte om det är till någon hjälp att den inte tänder..

Tänkte ifall något tändningsfel kan ha orsakat att bränslepumpens kablar inte får någon el ?

Kom med logiska tankar och frågor om vad som gjorts och testats..

Behöver så mycket hjälp jag kan få !   

Ska jag behöva lossa på massa inredning och byta hela kabeln ? 

Tack så mycket i förväg ! blir jätteglad om jag får massa svar !

// Ch

51 Inlägg
13 september 2009
Kan de kanske vara bränslereläet?

146 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
jvae87 skrev:
Kan de kanske vara bränslereläet?

har testat 3 st. och dom funkar i andra bilar men inte min..

Tack ändå smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
13 september 2009
svänghjulsgivaren:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

146 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
turboforssen skrev:
svänghjulsgivaren:)

De va nått nytt, ska titta upp det ! tackar smile

181 Inlägg
14 september 2009
det skulle kunna vara tändlägesgivaren.. då den är väldigt känslig och kan gå sönder väldigt lätt.. eller någon form av vätska vid rotorn. testa och byt tändlägesgivaren..jag har samma fel på min bil typ men har dock ingen tid att laga den just nu sad

146 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
matheus skrev:
det skulle kunna vara tändlägesgivaren.. då den är väldigt känslig och kan gå sönder väldigt lätt.. eller någon form av vätska vid rotorn. testa och byt tändlägesgivaren..jag har samma fel på min bil typ men har dock ingen tid att laga den just nu sad

vart sitter tändlägesgivaren ? tongue   är inte jätte haj på bilen när det gäller el smile     
   tid äre svårt om ibland.. jag har för mkt tid -_-

311 Inlägg
14 september 2009
Tändmodul (vä sida, under luftfilterboxen) eller databoxen ( sitter på hö sida bakom kickpanel, passagerare).

146 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
kajc skrev:
Tändmodul (vä sida, under luftfilterboxen) eller databoxen ( sitter på hö sida bakom kickpanel, passagerare).

Den under luftfilterboxen har vi redan tittat.. men ska titta på databoxen tongue  tack för hjälpen !

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 september 2009
svänghjulsgivaren ger ju singnal så att bränsle pumpen går igång + att det ger tänd signal  så kolla den smile
sitter bokom motorn på växellådan

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

146 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
turboforssen skrev:
svänghjulsgivaren ger ju singnal så att bränsle pumpen går igång + att det ger tänd signal  så kolla den smile
sitter bokom motorn på växellådan

Då ska ja titta den när jag kommer hem ifrån skolan wink tack så mycket !  önska mig lycka te xP

181 Inlägg
17 september 2009
ChristianLB skrev:
matheus skrev:

vart sitter tändlägesgivaren ? tongue   är inte jätte haj på bilen när det gäller el smile     

Den sitter bakom fördelarlocket på fördelaren. dvs dit kablarna går från tändstiften smile hoppas det börjar rulla snart smile  Mvh Mathias

146 Inlägg
18 september 2009
Trådstartare
matheus skrev:
ChristianLB skrev:
matheus skrev:

Den sitter bakom fördelarlocket på fördelaren. dvs dit kablarna går från tändstiften smile hoppas det börjar rulla snart smile  Mvh Mathias

Fick hjälp av brodern...  men ändå startar inte bilen.. ska byta fördelaren igen så ja byter givare och allt.. för min bror fick byta 3 ggr, och de va 3e gången den starta.  så bara hålla tummarna !

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
18 september 2009
Har du kollat så spridarna öppnar?
Om inte så har nog spridarreläet gått sönder.
Det sitter på vänster fjäderbenstorn och kostar 336,50:- på Volvo.

MVH. Alex

2 Inlägg
5 april 2012
Min bil gör likadant, du som hade problem, löst de en eller?! Pumprelät klickar å har ett helt nytt men pumpen låter inte längre:s

Sök