2557
Sök

Audi A6 startar inte.

375 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Ska hämta en Audi A6 som inte startar. Motorn går runt men den hoppar inte igång. Startar heller inte med startgas.
Batteriet i nyckeln byttes och bilen gick som en klocka några dagar. Bilen parkerades på kvällen och på morgonen ville den inte starta. Finns det några "kända" fel på dessa? Det är års. modell, 1995.

Finns dt någon typ av "stöldskydd" som kan ha aktiverats??

Tacksam för all hjälp.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

102 Inlägg
4 april 2012
Kan det möjligtvis vara imobalisern?

Mvh Ettehag

När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !

fälg fantast
1 086 Inlägg
4 april 2012
immobilizern är aktiverad, sätt nyckel i tändningslåset och låt den känna av immobilizern när nyckleln är i , i minst 30 sek, alt nolla systemet och pröva sedan. Har du koll på att det är RÄTT batteri som du har bytt ?

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Pedal To The Metal
750 Inlägg
5 april 2012
Lowenhart skrev:
immobilizern är aktiverad, sätt nyckel i tändningslåset och låt den känna av immobilizern när nyckleln är i , i minst 30 sek, alt nolla systemet och pröva sedan. Har du koll på att det är RÄTT batteri som du har bytt ?

1. Är det verkligen immobilizer i en A6 från -95 ? Vorsprung durch teknik iofs men ändå?

2. Du får ju inte ur immosystemet genom att bara nolla. Isåfall gifta in nyckel och bil med varandra

3. De flesta audis jag känner till har ett stöldskydd som låter bilen gå i någon sekund innan den dödar b.la för att det ska vara lätt att identifiera stöldskyddsspärren har gått i. Iaf -96 uppåt är det så.

4. Är det separata tändspolar i din A6. Isåfall kan jag sätta en tunna skit på att det är där du har problemet. det är ett känt problem på de flesta audis med separata spolar + att du hade testat med startgas. Startar den inte med startgas så är det på tändningssidan ditt problem ligger.

Mvh

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

375 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
Hej.
Tack för era svar. Det verkar vara en givare till vevaxeln som inte är helt ok.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

Avstängd
10 388 Inlägg
6 april 2012
Revotech skrev:
Lowenhart skrev:

1. Är det verkligen immobilizer i en A6 från -95 ? Vorsprung durch teknik iofs men ändå?
Mvh

Var standard på både A4 och A6 -95
Senast redigerat av it_mutt (6 april 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök