2971
Sök

Mercedes problem, lågt oljetryck, hackig gång?

...has left the building...
4 474 Inlägg
10 januari 2012
#41
Minns jag rätt så kunde man INTE få i växlarna vid stilla stående när urtrampningslagret gav sig på "min" Polo (nåja en bekants, som jag köpte efter att de bytt koppling), däremot gick det bra att växla när  bilen var i rull, utan koppling då så det gällde att växla på "rätt sätt". Som sagt urtrampningslagret var väck på bilen, lät som kriget i ca 3000 mil innan det gav upp, eller om det åt sig igenom "solfjädern" eller vad den nu gjorde...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

6 Inlägg
11 januari 2012
#42
Vad skall man förvänta sig av en merca av årgång -85 som du dessutom slirar med? smile
Jag ägde en Merca av -87 årsmodell. Den slukade i sig bensin. Jag har också precis som du lite aggressivare körstil och trodde jämt att det var hål i tanken men icke.

99 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
#43
Haha precis så känns det.. Va dock bara första veckan då körkortet togs de vart lite mer aggresiv körning, mer sladdning osv... ångrar de nästan nu då de blivit knas..

Edit: har suttit uppe hela natten och läst och försökt hitta svar.vissa forum säger att det inte är urtrampningslagret utan växellådan, men låter ju när jag trycker ner kopplingen så borde vara den. Kan en trasig hjälpcylinder få kopplingen skrika?
Bytte som sagt slavcylindrr,  den gamla va helt trasig, vad kan de berott på? Försökte även bygga upp tryck i kopplingen Eftet bytet men antingen va vi för lata eller är det något  som intw gör att denvill få tryck i sig.
Behovet hjälp snarast så jag inte köper onödiga saker..
Senast redigerat av Mercasnubben (11 januari 2012)

16 Inlägg
8 april 2012
#44
Jag har också liknande problem med min bil(w123 200), kom som från en blixt från klar himmel igårkvällst. Har inte haft ett enda problem med bilen, gick igenom besiktningen UA, nybytt olja, oljefilter och tändstift, bytte också ut tändkablarna till nå begagnade tändkablar, och bilen har gått som en dröm, startat hela vintern utan motorvärmare osv osv, en riktig pärla!
Men igår så hade jag kanske kört en/två kilometer och då hade redan motortempen gått upp till 50grader och oljetrycket låg mellan 1 och 2, sen så vart de som att den inte fick nå soppa för den började bluddra och hoppa och hastighetsmätarn for botten även fast jag höll full gas...

Jag har dock lite över max på oljestickan(har kört flera mil utan problem) och sen har jag kanske bara 5-10cm glykolvätska i behållarn. kan det vara så enkelt att jag bara behöver fylla glykol eller kan det vara nått annat fel??



Sök