Förra veckan skulle jag hem till tjejen och efter ca 1/3 av vägen så dog plötsligt stereon. Sen startade den direkt igen och sen av igen och sen igång igen fast då med svagt sken från displayen. Jag stängde av stereon och nu lös alla lampor på instrumentpanelen och klockan väldigt dåligt också. Efter ett tag så dog bilen såklart och när vi kikade på generatorn så hade kabeln till den gått av precis vid kontakten.
Tänkte bara höra om det kan bero på att jag spelat högt? Kabeln kan väl inte gå av pga att jag drar på lite med stereon?
En kabel kan ju alldrig gå av gennom att du spelar för högt:P Men det som kan hända är om kabeln är för tunn så kan den smältaav värmen som billdas.. men din har väl inte smällt? Annars så har den nog bara nötts av som skrevs tidigare:) Det är bara att dra en ny kabel:) lycka till Mvh kimpa
En kabel kan ju alldrig gå av gennom att du spelar för högt:P Men det som kan hända är om kabeln är för tunn så kan den smältaav värmen som billdas.. men din har väl inte smällt? Annars så har den nog bara nötts av som skrevs tidigare:) Det är bara att dra en ny kabel:) lycka till Mvh kimpa
Nej jag tyckte det lät lite otroligt Kommer inte ihåg hur det såg ut men jag tror ju inte att den hade smält. Den va säkert bara sliten men vi satte bara dit en ny spade på kabeln sen så va det bara att koppla in den i generatorn igen så det löste sig.
Senast nu i helgen så fixade jag en generatorkabel som hade nötts av precis vid kabelskon, mest troligt beroende på nötningar som blir när motorn rör sig.
Det gäller att kabeln inte är för sträckt och att den inte är bockad alltför mycket.