3682
Sök

Catback till s40t4

875 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
Har gått i tankar på att byta ut agat på min kära s40. Har länge tänkt på att stort är bra, men ju mera man läser omdömen om passformen för 3" catback till s40f1 är den inte allt för bra. Så har istället tänkt att satsa på 2.5" från katten.

Men så hände det att man åkte på elmia och såg en fin grön s40 med dubbla utblås (ett till höger av bakkjolen och det andra till vänster om ni förstår vad jag menar;)). Detta var förstås något jag genast kollade upp ifall det går att köpa liknande över internet. Men utan framsteg.

Så jag undrar om man kan hitta någonstans där de säljer liknande agan som elmiavolvon hade eller om man får bygga själv? även ifall någon vet hur perfekt passform det skulle kunna vara på dessa...eller om man helt enkelt ska satsa på ett enkelt?

309 Inlägg
10 april 2012
kolsvajansson skrev:
Har gått i tankar på att byta ut agat på min kära s40. Har länge tänkt på att stort är bra, men ju mera man läser omdömen om passformen för 3" catback till s40f1 är den inte allt för bra. Så har istället tänkt att satsa på 2.5" från katten.

Men så hände det att man åkte på elmia och såg en fin grön s40 med dubbla utblås (ett till höger av bakkjolen och det andra till vänster om ni förstår vad jag menar;)). Detta var förstås något jag genast kollade upp ifall det går att köpa liknande över internet. Men utan framsteg.

Så jag undrar om man kan hitta någonstans där de säljer liknande agan som elmiavolvon hade eller om man får bygga själv? även ifall någon vet hur perfekt passform det skulle kunna vara på dessa...eller om man helt enkelt ska satsa på ett enkelt?

Här är väll dubbla utblås? smile

http://www.ferrita.com/butik_kopia.php

Finns ju många som bygger som du kan köpa, finns säkert andra än jag som har mer koll på detta smile

Om du inte vill bygga själv så kan du ju ta kontakt med andra som kan mer och på så sätt få det billigare.

Edit: såg att länken inte funkade. Men tryck dig vidare till x40 så kommer du hitta.
Senast redigerat av Sandegren (11 april 2012)

Rejsa ?
2 959 Inlägg
10 april 2012
Vet att SAM Bilmode hade dubbelsystem innan till X40 iallafall.
Kan vara värt att kolla upp.

Autotech

875 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Tack för hjälpen! Hittade dubbeloptiken som det visst hette på SAM bilmode;)

Sök