3171
Sök

Hur byter jag "pull/drag" handtaget på SAAB 95, '98?

87 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
Har googlat massor och frågat i SAAB forum. Men inte hittat något vettigt svar. Jag ska byta handtaget som man stänger dörren med. Det sitter ju fast med en ring bara.

Frågan är om det går att ta bort ringen utan att skada den, för att sedan använda den till det nya handtaget jag köpt från skroten?

Eller finns det andra tricks att sätta dit det nya?

SAAB 9-5 SE automat Högerstyrd, steg 1 tune • SAAB 9-5 Vectra (Med Aero standard),Högerstyrd, automat 2.3L steg 1 tune.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
12 april 2012
Matsaki skrev:
Har googlat massor och frågat i SAAB forum. Men inte hittat något vettigt svar. Jag ska byta handtaget som man stänger dörren med. Det sitter ju fast med en ring bara.

Frågan är om det går att ta bort ringen utan att skada den, för att sedan använda den till det nya handtaget jag köpt från skroten?

Eller finns det andra tricks att sätta dit det nya?

Är det hullingbrickan på baksidan av dörrsidan du menar? Den bänder du bort men är svår att få bort hel. Kan inte tänka mig den kostar många kronor på Saab

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

87 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
Jo, det är den jag menar. Trist att jag inte tänkte på det. Bor inte i Sverige och kan vara svår att få tag på här. Men men, tack för hjälpen.

SAAB 9-5 SE automat Högerstyrd, steg 1 tune • SAAB 9-5 Vectra (Med Aero standard),Högerstyrd, automat 2.3L steg 1 tune.

Sök