2544
Sök

Köra 125,a1 med obegränsad A kort ,okej eller fel?

778 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
Hej Tänkte fråga er om det är "okej" att köra 125a på obegränsad A kort?
varför jag fråga det är för jag inte har Egentligen råd med En riktig motorcykel då Min begränsningar kommer till 15.000kr sen ska jag har skydd,försäkring på det och det ända jag hittar är 125or som är i min prisklass och jag vill inte ha en äldre en 00  Så är det okej köra runt med 125a ? fast man är 23år gammal...  roll

KHRacing
5 april 2012
Klart det är.
Säger sig självt

711 Inlägg
6 april 2012
Kan folk åka på mopeder som vuxen så kan väl du åka på en 125a.
Skit i vad andra tycker&tänker och gör det du vill..

12 086 Inlägg
6 april 2012
Jag är 25 och köpte mig en 125cc -07 förra veckan smile Jag har bara A1 då iofs.. har du körkort för tyngre ska du ju köpa dig en lite större maskin, en 250 eller något. Det förutsätter kanske att du kan tänka dig åka kinascooter?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
6 april 2012
Annars kan man ju köpa en gammal ostrypt 125 föt kaffepengar som inte får köras på A1. Dessa har ju ett värde nära noll & ingenting.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

778 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
tack för alla svar .nu fick jag lite blandade Svar Men nästan alla tyder på Att man inte kan åka 125 original... och jag vill gärna ha nyare modell som ser ut som en motorcykel och inte en " mix av volvo 740 o motorcykel " så det blir nog äta nudlar i år igen

Muttley
6 april 2012
Beror väl på hur tung du själv är. Är du av xl så nej absolut inte. För att du finner ingen glädje med en 125 då. Då är de bättre och köpa en moppe.

Men de är klart ska du bara till jobbet så smile.

12 086 Inlägg
6 april 2012
Ägandekostnaderna för en 125 är ju markant billigare än en moppe så det låter som ett dåligt förslag.

778 Inlägg
7 april 2012
Trådstartare
Nej men jag är klassen mellan M-L 80kg klump som tränar.. Men ja Jag tror ändå det blir ganska Tråkigt köra 125 tror jag med när jag tänker efter lite själv ^^

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
7 april 2012
Ska du fräsa runt i skogen lite med den så kommer det "räcka" med en 125 d du sällan kan använda full effekt.

Men ska du åka landsväg så kan jag nog se hur det skulle kunna bli lite tråkigt. Om du nu då får köra obegränsat så hade jag, om jag varit i dina skor. Faktist svalt stoltheten med en ny hoj och köpt en gammal Honda CB(gärna en 600 eller dylikt men 400 är inte fyskam dem heller). Visst  fyrkantiga och fula men du kommer att ha så mycket roligare med en sån hoj på landsväg.

En sån kan du hitta för mellan 5 och 10 000kr, och den kommer knappast sjunka så mycket i värde heller så då kan du alltid sälja den och få tillbaka pengarna. Plus att det är inte hela världen om du ramlar.

Som du säkert vet så finns det bara 2 sorters mc förare, dem som kommer att ramla, och dem som kommer att ramla igen.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Saabifierad
2 031 Inlägg
10 april 2012
Kör på smile I resten av världen är det oftast 80-100cc som gäller istället för bil som folk i alla åldrar (från 12-16 kanske?) drar runt på så det är inget konstigt. Vi här i Sverige är väldigt kubikfixerade samt bortskämda med nyare motorcyklar.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

778 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
För alla som intresserade Köpte jag mig en Gammal hoj.. en Suzuki gsx750 80talare med lite "cafe" stuket med original dyna på

Skaune
12 april 2012
Ska man ha en "stor" 125a tycker jag att Suzuki TSR125 är ett bra val, hade en sån själv, jag är 1,89, detta var måååånga år sen, men den kändes ändå rätt stor tyckte jag för o vara en 125a! Den är ju dock äldre än 00! Men 2-takt spinner fint, lite moppevarning dock! ^^

65 Inlägg
14 april 2012
Varför inte köpa nån äldre hoj. en gammal honda lr nått lär inte vara något problem att hitta för de pengarna.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
14 april 2012
johnpokemon skrev:
Varför inte köpa nån äldre hoj. en gammal honda lr nått lär inte vara något problem att hitta för de pengarna.

Du missade hans svar två inlägg upp va?

Autotech

65 Inlägg
14 april 2012
Busgrabb skrev:
johnpokemon skrev:

Du missade hans svar två inlägg upp va?

Troligtvis

Sök