Hej, de är så att på min bil volvo v70 - 03 i displayen står de dags för service. som jag visserligen gör själv. men de är rätt störande att ha den där,. men jag vet att den ska man kunna nolltsälla så de försvinner, men hur är de jag vill kolla om någon här vet ?
Går med en dator med rätt sladd men dock måste det vara gjort på akturiserad-verkstad ( stavning? ) För att man ska få göra det..
Ne du kan göra det själv utan sladd, utan dator.. jag gjorde det precis.. så nu slipper jag den skiten..
ooofan , kan du skicka i privatmedelande hur du gjorde ?
Nollställning av SRL-lampa (Service Reminder Lamp) För att nollställa servicelampan utför proceduren enligt nedan: - Tändning av. - Tryck in och håll kvar nollställningsknappen för trippmätaren. - Slå på tändningen. - Fortsätt att trycka in nollställningknappen i 10 sekunder, då 10 sekunder har gått blinkar SRL-lampan. - Släpp nollställningsknappen inom 4 sekunder efter att lampan börjat blinka.
det ska gå att nollställa den med trippmätarknappen.. jag hart gjort det på en v40 D4, vet ej årsmodell, en V70 glt -99, och min S70 -98. så det ska fungera
Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...