2538
Sök

Hur ställer jag in coilover jämt runtom? vw lupo

217 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
Jag undrar hur man ställer in coilovers så det blir lika högt fram och lika högt bak?
ska jag skruva upp dom max och sen räkna antal varv jag skruvar ner?
Det ska bli lika många varv på alla dämpare eller?

Jag har skruvat lite fram på bilen och får det fan inte jämt. Höjer jag på ena sidan så sjunker den ju på andra sidan. Jag får det fan inte jämt. Jag måste ju tänka fel på nåt sätt. Skruvar jag fram, ska det ändras bak då oxå?
För höjer jag höger fram tex så sänks ju vänster bak.
Vad gör jag för fel och hur gör man? Hur börjar jag om och får allt jämnt? Och var ska jag mäta för att veta att allt är jämnt?

Hjälp uppskattas!smile

Das Auto

1 365 Inlägg
19 april 2012
Såhär har jag gjort och mina är ställbara precis överallt. Bägge fram är inställda på exakt samma höjd, mätt med skjutmått från olika punkter. Du kan även räkna varv.

Båda sidor bak är även de exakt lika inställda. i min sats så ser fram och bak olika ut. Mätt med skjutmått från olika punkter.

Bilen är då helt rak i sidled, enda skillnaden är att fronten eller baken skiljer minimalt i höjdled, något du absolut inte ser.

Sedan ställer du in hårdheten till samma lika fram och samma lika bak (behöver inte vara samma fram som bak såklart) Har du även rebound som sitter på en extra behållare så ställer du in den på samma vis, (bara dyrare coilovers som har)

Sök