2580
Sök

9-5 kommer bara varmluft?

34 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
Hej har fått problem med saaben, nu kommer det bara varmluft då jag ställer in den,
även varmt på 15graders inställning, men då jag her på Lo så kommer det kalluft.
Bil saab 9-5se  -00
Mycket tacksam för svar Mvh peter

197 Inlägg
23 april 2012
Hej Peter! AC systemet på din bil har sin egen felkodsläsare. Starta bilen, håll i knapparna "auto" och "off" samtidigt. Kolla siffrorna, den på vänstersidan visar en siffra som visar hur många felkoder finns, den på höger är dubbelsiffrig (dvs mellan 10 och 99) och visar vad felkoden är. Börja med att göra det. Skriv upp siffrorna.

Troligtvis spjällmotorn som styr blandning av kallt och varmt. Men kolla felkoder först. mvh, Henry

Jag heter AutoCool. Can you .se why?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 april 2012
En avbruten spjällaxel på luftblandningsspjället. Klassiskt 9-5 fel och det finns metalldelar att köpa istället på tex speedparts.

Men som sagt, felkoderna berättar vad det är...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

197 Inlägg
23 april 2012
TBOC_Razor skrev:
En avbruten spjällaxel på luftblandningsspjället. Klassiskt 9-5 fel och det finns metalldelar att köpa istället på tex speedparts.

Men som sagt, felkoderna berättar vad det är...

Hej TBOC, visste inte om speedpartssidan. Bra pris. Vet du om nånstans i Sverige som säljer kugghjulsats till själva spjällmotorn?

Jag heter AutoCool. Can you .se why?

Sök