3213
Sök

Volvo 340 -86

4 Inlägg
10 oktober 2005
Trådstartare
Har fåt lite problem med choken på min volvo nu.
Den går på skrämmande hög tomgång nu mer, samma effekt som att choken skulle vara halft utdragen.
Det här problemet började komma smått förut när jag chokade, men då ga det sig efter att jag hade dragit ut choken helt och sen in snabbt. Men nu funkar inte det längre, tog en tit under huven och såg att choke vajern hade hoppat ur ett fäste. Fick dit den men det blev inge bättre.

Är det nåon som har haft samma problem? Eller någon som vet vart jag kan få lite mer fakta på hur det ska se ut under huven?

//Ulph

Lev väl

4 Inlägg
10 oktober 2005
Trådstartare
27 stycken själar har läst detta förstunden. Och ingen verkar ha ett svar.
Har ni bara kunskap om trimm och modd på detta ställe?

Lev väl

7 Inlägg
10 oktober 2005
Det låter som att "chokespjället"  går så trögt tillbaka så när du trycker in viren så hoppar den ur sitt läge i stället för att föra tillbaka spjället.
"Vet inte om det sitter ett spjäll eller hur det ser ut men vad det än är så finns nog problemet där!"

4 Inlägg
10 oktober 2005
Trådstartare
Kollade lite närmare på den biten, kom fram till att det inte var chokspjället, så jag gav up för en sekund och kastade reservdackäet på huven. Sen funkade det,  visade sig sig att det är gas vajern som jäklas och låser sig stundvis.

Lev väl

424 Inlägg
10 oktober 2005
haha ja där ser man hur lite våld kan lösa saker o ting...

**// Toyota \\**

424 Inlägg
10 oktober 2005
spciellt min bil är objekt förat åtskilliga sparkar o slag när de bär iväg åt att jävlas.

**// Toyota \\**

4 Inlägg
10 oktober 2005
Trådstartare
Mjo, tråkigt nog så kan det lätt bli att man tar till våld.

Såg att du bor uppe i Vännäs, jag var där i helgen och yrade runt lite.
Jäkla liten håla det är.

Lev väl

Sök