4167
Sök

Dör när motorn blir varm. mrecca E220 T - 94

87 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
hallå. är någe fel på en merca som jag kanske ska byta till mej.
de är en MERCEDES-BENZ E220 T - 94.

vet inte så mkt om problemet just nu men kan lägga in de som den nuvarande ägaren säger att den ger för symtom :

när man startar den när den är kall går han bra i några min sen börjar den gå ojämt, den går upp i varv till typ 2000 så går den så långt ner så den är påväg att dö. sen när man lägger i backen eller driven då dör han. det är en normal temp på den hela tiden. förra helgen så kolla vi bränsle värden på den och då hade den ganska höga på tomgång å när man gasa till lite högre varv så hade den mke bättre värde. så får den för mycke bensin. så de känns som att de är något med bensin grejjera, eller ngt. när man kör så får man typ undvika att stanna för då dör den, så kan han bubbla te lite ibland, annars inget. han går sämre desto varmare den blir.

någon som kan tänka sej vad de är för problem? helst snabba svar och om de är dyra saker att fixa isf.

tackar på förhand för svaren mvh grindborg2

Forummoderator
18 178 Inlägg
25 april 2012
Just E220 är känd för 2 saker: Strulande insprut i kombination med att kabelhärvan glappar. Dessutom går den mycket billigt! Runt 0.7 l/mil brukar vara mer regel än undantag iaf på en manuell.

Låter som tempgivare eller LMM strular i ditt fall. Men det kan mycket väl vara ett mer svårlokaliserat fel. Du bör nog tänka över det bytet både en och två gånger...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

87 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
men om de är lmm de är fel på så borde den väl gå ännu sämre ? tempgivaren tror jag mer på att de är fel på men man vet ju inte heller så jag får ta en riktig funderare.

Sök