3636
Sök

Bilen skakar vid inbromsning, bromsskivorna blir varma.

1 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
Hej alla!

Jag jobbar i Göteborg, men kommer från Lund. Ska hem ikväll (till valborg) men bilen strular. Det som har hänt:

1. Bilen vibrerade/skakar väldigt mycket i vissa lägen. Har inte hunnit/vågat undersöka exakt när, men det var i början de två gånger det hände.

2. Det rykte lite från högra hjulet när jag körde (efter en hel del stadskörning, inbromsningar vid rödljus etc.)

3. Skivbromsarna (?, de som är bakom fälgarna & som syns bakom dem) på högra sidan, mest på hjulet där fram, lite på hjulet där bak, ser nästan oranga ut. De på vänster sida ser bra ut.
Bild kommer så fort jag får upp den...

4. Bilen luktar efter & är varm.

Kan man köra hem på motorvägen ikväll? Min desperata tanke är att om jag ligger i 90 på motorvägen och undviker att bromsa, borde det väl gå? Vad är fel?
Senast redigerat av te_wik (29 april 2012)

309 Inlägg
29 april 2012
det låter som att bromsarna kärvar på högra sidan, så för att slippa byta både belägg och skivor så lär du hissa upp bilen och kolla om du kan snurra hjulen för hand eller om det går trögt. om så är fallet så kan det räcka med att ta isär och smörja upp dom, om inte annat för att kunna ta dig hem

Läser och släcker felkoder. pm för info

Darkus
29 april 2012
Kunna int sagt det bättre än Jonas

Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 april 2012
Välkommen till forumet. Kika på rubriksanvisningarna innan du startar en tråd, så slipper du få tråden låst.
Redigerade din rubrik nu då du är ny på forumet, men tänk på det i fortsättningen.

http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Glöm heller inte att skriva vilken bil du har bekymmer med.

Mvh Tommy, Moderator

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök